دوره 5، شماره 56، اسفند 1402، صفحات 82 - 93
نویسندگان : فرهاد محمدی * و لیلا پسرکلو و فائزه صادقلو

چکیده :
خودکارآمدی از موضوعاتی است که توسط بندورا مطرح شد و توجه افراد زیادی را به این موضوع جلب کرد. هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی ظرفیت ها و قابلیت های مؤثر در خودکارآمدی و عوامل مؤثر بر خودکارآمدی تحصیلی می باشد. این پژوهش به روش توصیفی- مروری و برای گردآوری اطلاعات به منابع مکتوب و معتبر در این زمينه مراجعه شد که بعد از بررسی دقیق به مطالب و یافته هایی دست یافتیم. میزان آگاهی هر فرد از توانایی های خود می تواند در زندگی او اثر مثبتی بگذارد. افراد با خودکارآمدی بالا در مواجه با مشکلات استقامت بیشتری دارند. همچنین خودکارآمدی در دانش آموزان می تواند تاثیر مثبتی بر روند تحصیلی آنها بگذارد زیرا باور و شناخت دانش آموز از میزان توانایی های خود می تواند باعث پیشرفت تحصیلی در او شود.

کلمات کلیدی :
خودکارآمدی، ابعاد خودکارآمدی، خودکارآمدی تحصیلی


مشاهده مقاله
110
دانلود
0
تاریخ دریافت
۲۴ دی ۱۴۰۲
تاریخ ریوایز
۲۸ بهمن ۱۴۰۲
تاریخ پذیرش
۲۷ اسفند ۱۴۰۲