بررسی تأثیر بازیهای شناختی بر بهبود توانایی نوشتاری دانشآموزان مبتلا به قرینهنویسی
دوره 7، شماره 69، فروردین 1404، صفحات 25 - 34
نویسندگان : فرخنده رموک *
چکیده :
بازیهای شناختی بهعنوان ابزارهای آموزشی نوین میتوانند نقش مهمی در بهبود توانایی نوشتاری دانشآموزان مبتلا به قرینهنویسی ایفا کنند. این بازیها با تقویت مهارتها به کودکان کمک میکنند تا الگوهای نوشتاری صحیح را بهتر تشخیص داده و از تکرار اشتباهات قرینهنویسی جلوگیری کنند. لذا مقاله حاضر که از نوع مروری، کتابخانه ای است با مطالعه کتاب ها، مقاله ها و پایان نامه ها و... پیشین به هدف بررسی تأثیر بازیهای شناختی بر بهبود توانایی نوشتاری دانشآموزان مبتلا به قرینهنویسی میپردازد. نتایج حاصله از این پژوهش بدین شرح است که تمرینات مبتنی بر بازیهای شناختی میتوانند هماهنگی میان چشم و دست را بهبود بخشیده و موجب افزایش سرعت و دقت در نوشتن شوند. از این رو، استفاده از این رویکرد در برنامههای آموزشی میتواند به عنوان یک راهکار مؤثر در کاهش مشکلات نوشتاری این دانشآموزان مورد توجه قرار گیرد.
بازیهای شناختی بهعنوان ابزارهای آموزشی نوین میتوانند نقش مهمی در بهبود توانایی نوشتاری دانشآموزان مبتلا به قرینهنویسی ایفا کنند. این بازیها با تقویت مهارتها به کودکان کمک میکنند تا الگوهای نوشتاری صحیح را بهتر تشخیص داده و از تکرار اشتباهات قرینهنویسی جلوگیری کنند. لذا مقاله حاضر که از نوع مروری، کتابخانه ای است با مطالعه کتاب ها، مقاله ها و پایان نامه ها و... پیشین به هدف بررسی تأثیر بازیهای شناختی بر بهبود توانایی نوشتاری دانشآموزان مبتلا به قرینهنویسی میپردازد. نتایج حاصله از این پژوهش بدین شرح است که تمرینات مبتنی بر بازیهای شناختی میتوانند هماهنگی میان چشم و دست را بهبود بخشیده و موجب افزایش سرعت و دقت در نوشتن شوند. از این رو، استفاده از این رویکرد در برنامههای آموزشی میتواند به عنوان یک راهکار مؤثر در کاهش مشکلات نوشتاری این دانشآموزان مورد توجه قرار گیرد.
کلمات کلیدی :
بازى هاى شناختى، توانايى نوشتارى، دانش آموزان، قرينه نويسى
بازى هاى شناختى، توانايى نوشتارى، دانش آموزان، قرينه نويسى
مشاهده مقاله
11
دانلود
0
تاریخ دریافت
۲۳ دی ۱۴۰۳
تاریخ ریوایز
۱۲ اسفند ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۲۶ فروردین ۱۴۰۴