دوره 3، شماره 21، فروردین 1400، صفحات 80 - 97
نویسندگان : مهناز میرکی زاده * و مریم نصرتی و لیلی محبتی

چکیده :
امروزه آموزش و پرورش یکی از مردمی ترین نهادهای دولت می باشد و به همین دلیل در مقابل هجوم های متفاوت ضد فرهنگی استبداد و استعمار در سه دهه ی قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی سنگر راستین و صادقانه ی دفاع از ارزشها و حفظ مواریث فرهنگی بوده است. با توجه به وفاداری به ارزش ها و سنت های اجتماعی- اعتقادی مردم، این نهاد مورد علاقه و وثوق مردم بوده و علاقه مندی مردم به نهاد آموزش و پرورش در جلوه های متفاوت بروز یافته است. مردم برای ساختن و عمران مدارس از خود مایه می گذاشتند و از تهیه امکانات اولیه ساختمانی گرفته تا بنایی آن را خود بر عهده می گرفتند. مقاله حاضر مقاله ای کتابخانه ای است در ابتدا با ارائه تعریفی از مشارکت و انواع مشارکت در مقطع ابتدایی پرداخته و سپس به موانع مشارکت اولیا در مدرسه پرداخته و به ارائه راهکارهایی برای افزایش تعامل والدین با مسئولان مدرسه پرداخته است.

کلمات کلیدی :
مشارکت، خانواده، مدرسه ،تعامل، موانع، مقطع ابتدایی، آموزش و پرورش


مشاهده مقاله
341
دانلود
0
تاریخ دریافت
۰۲ دی ۱۳۹۹
تاریخ ریوایز
۲۱ بهمن ۱۳۹۹
تاریخ پذیرش
۲۸ فروردین ۱۴۰۰