تاثیر آموزه های روانشناسی مثبت گرا بر مهارت های اجتماعی و هیجانی دانش آموزان
دوره 5، شماره 49، مرداد 1402، صفحات 155 - 171
نویسندگان : مرضیه جباری دیزیچه * و علی اصغر نظری و سهیلا ایمانی و مسلم محمودی
چکیده :
روانشناسی مثبت گرا زیرمجموعه ای از روان شناسی سنتی است. عمده تمرکز روانشناسان در این حوزه بر بهبود کیفیت زندگی و پیشگیری از ایجاد بیماری های روانی می باشد. هدف اصلی روانشناسی مثبتگرا کمک به افراد برای درک بهتر مهارتها و تواناییهایی است که دارند و یا تواناییهایی که برای دستیابی به تعادل روانی نیاز است که داشته باشند. این تحقیق با هدف بررسی تاثیر آموزه های روانشناسی مثبت گرا بر مهارت های اجتماعی و هیجانی دانش آموزان و به روش توصیفی – تحلیلی انجام شده است. نتایج حاکی از آن است که مثبت اندیشی دانش آموزان نقش موثری بر ارتقا مهارت های اجتماعی و هیجانی آنان داشته و آموزش مهارت های مثبت اندیشی می تواند به عنوان روشی کارآمد در این زمینه برای دانش آموزان استفاده گردد.
روانشناسی مثبت گرا زیرمجموعه ای از روان شناسی سنتی است. عمده تمرکز روانشناسان در این حوزه بر بهبود کیفیت زندگی و پیشگیری از ایجاد بیماری های روانی می باشد. هدف اصلی روانشناسی مثبتگرا کمک به افراد برای درک بهتر مهارتها و تواناییهایی است که دارند و یا تواناییهایی که برای دستیابی به تعادل روانی نیاز است که داشته باشند. این تحقیق با هدف بررسی تاثیر آموزه های روانشناسی مثبت گرا بر مهارت های اجتماعی و هیجانی دانش آموزان و به روش توصیفی – تحلیلی انجام شده است. نتایج حاکی از آن است که مثبت اندیشی دانش آموزان نقش موثری بر ارتقا مهارت های اجتماعی و هیجانی آنان داشته و آموزش مهارت های مثبت اندیشی می تواند به عنوان روشی کارآمد در این زمینه برای دانش آموزان استفاده گردد.
کلمات کلیدی :
مثبت اندیشی، مهارت های اجتماعی، دانش آموزان
مثبت اندیشی، مهارت های اجتماعی، دانش آموزان
مشاهده مقاله
288
دانلود
0
تاریخ دریافت
۱۳ خرداد ۱۴۰۲
تاریخ ریوایز
۰۹ تیر ۱۴۰۲
تاریخ پذیرش
۳۱ مرداد ۱۴۰۲