بررسی چالش های تدریس به زبان فارسی در مناطق دوزبانه
دوره 6، شماره 68، اسفند 1403، صفحات 61 - 68
نویسندگان : حسن کریمی *
چکیده :
دوزبانگی و دوزبانه بودن پدیدهای جهانی است که در اکثر کشورهای جهان وجود دارد و آن عبارت از حالتی است که فرد به زبان دیگری غیر از زبان مادری خود آموزش ببیند. چالشهای زبانی تدریس در ایران به طور عام و در مناطق دو زبانه به صورت خاص یکی از موانع یاددهی ـ یادگیری در اغلب دروس به ویژه در درسهایی است که با خواندن و نوشتن و درک مطلب ارتباط مستقیمی دارند. هدف پژوهش حاضر بررسی چالش های تدریس به زبان فارسی در مناطق دو زبانه است. در این پژوهش سعی شده با استفاده از مرور تحقیقات انجام شده چالش های زبانی تدریس در مناطق دوزبانه شناسایی و راهکارهایی را برای عبور از چالش ها ارائه دهیم.
دوزبانگی و دوزبانه بودن پدیدهای جهانی است که در اکثر کشورهای جهان وجود دارد و آن عبارت از حالتی است که فرد به زبان دیگری غیر از زبان مادری خود آموزش ببیند. چالشهای زبانی تدریس در ایران به طور عام و در مناطق دو زبانه به صورت خاص یکی از موانع یاددهی ـ یادگیری در اغلب دروس به ویژه در درسهایی است که با خواندن و نوشتن و درک مطلب ارتباط مستقیمی دارند. هدف پژوهش حاضر بررسی چالش های تدریس به زبان فارسی در مناطق دو زبانه است. در این پژوهش سعی شده با استفاده از مرور تحقیقات انجام شده چالش های زبانی تدریس در مناطق دوزبانه شناسایی و راهکارهایی را برای عبور از چالش ها ارائه دهیم.
کلمات کلیدی :
تدریس، زبان فارسی، دوزبانه
تدریس، زبان فارسی، دوزبانه
مشاهده مقاله
24
دانلود
0
تاریخ دریافت
۰۳ آذر ۱۴۰۳
تاریخ ریوایز
۰۴ دی ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۲۸ اسفند ۱۴۰۳