دوره 6، شماره 65، آذر 1403، صفحات 66 - 77
نویسندگان : مژده شهبازیان * و سارا رضایی لو و فرناز هاشمی

چکیده :
سنتز پژوهی حاصل با هدف بررسی روش‌های آموزش آموزش مهارت های حل مساله به کودکان نگارش شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف و ماهیت کاربردی و از نظر راهبرد و نحوۀ گردآوری داده ها از نوع تحقیقات کیفی است که با روش پژوهش کتابخانه ای، از نوع مطالعات ثانوی و سنتز پژوهی است. با توجه به تعدد دانش آموزان در مدارس و چالش های آموزش و مدیریت دانش آموزان این پژوهش انجام گرفته است. جامعۀ این پژوهش مقالات منتشرشده در منابع اطلاعاتی، مجلات و نشریات معتبر داخلی، مانند ,Noormags , CIVILIKA SID, وهمچنین بانک های اطلاعاتی معتبر خارجی، مانند , ELSEVIER, Springer, Scopus, sciencedirect, ProQuest, Scholary Journal می باشد که 306 مقاله در مرحله اول مورد مطالعه قرار گرفت و مقالاتی که با سؤال و هدف پژوهش، عنوان پژوهش، چکیده، محتوا و روش پژوهش تناسبی نداشتند در چند مرحله حذف شدند. دست آخر 30 مقاله مورد بررسی دقیق قرار گرفتند.

کلمات کلیدی :
انواع روش های آموزش، روش حل مساله، روشهای فعال تدریس.


مشاهده مقاله
6
دانلود
0
تاریخ دریافت
۱۷ شهریور ۱۴۰۳
تاریخ ریوایز
۱۵ مهر ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۱۲ آذر ۱۴۰۳