سنتز پژوهی آموزش مهارت های حل مساله به کودکان
دوره 6، شماره 65، آذر 1403، صفحات 66 - 77
نویسندگان : مژده شهبازیان * و سارا رضایی لو و فرناز هاشمی
چکیده :
سنتز پژوهی حاصل با هدف بررسی روشهای آموزش آموزش مهارت های حل مساله به کودکان نگارش شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف و ماهیت کاربردی و از نظر راهبرد و نحوۀ گردآوری داده ها از نوع تحقیقات کیفی است که با روش پژوهش کتابخانه ای، از نوع مطالعات ثانوی و سنتز پژوهی است. با توجه به تعدد دانش آموزان در مدارس و چالش های آموزش و مدیریت دانش آموزان این پژوهش انجام گرفته است. جامعۀ این پژوهش مقالات منتشرشده در منابع اطلاعاتی، مجلات و نشریات معتبر داخلی، مانند ,Noormags , CIVILIKA SID, وهمچنین بانک های اطلاعاتی معتبر خارجی، مانند , ELSEVIER, Springer, Scopus, sciencedirect, ProQuest, Scholary Journal می باشد که 306 مقاله در مرحله اول مورد مطالعه قرار گرفت و مقالاتی که با سؤال و هدف پژوهش، عنوان پژوهش، چکیده، محتوا و روش پژوهش تناسبی نداشتند در چند مرحله حذف شدند. دست آخر 30 مقاله مورد بررسی دقیق قرار گرفتند.
سنتز پژوهی حاصل با هدف بررسی روشهای آموزش آموزش مهارت های حل مساله به کودکان نگارش شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف و ماهیت کاربردی و از نظر راهبرد و نحوۀ گردآوری داده ها از نوع تحقیقات کیفی است که با روش پژوهش کتابخانه ای، از نوع مطالعات ثانوی و سنتز پژوهی است. با توجه به تعدد دانش آموزان در مدارس و چالش های آموزش و مدیریت دانش آموزان این پژوهش انجام گرفته است. جامعۀ این پژوهش مقالات منتشرشده در منابع اطلاعاتی، مجلات و نشریات معتبر داخلی، مانند ,Noormags , CIVILIKA SID, وهمچنین بانک های اطلاعاتی معتبر خارجی، مانند , ELSEVIER, Springer, Scopus, sciencedirect, ProQuest, Scholary Journal می باشد که 306 مقاله در مرحله اول مورد مطالعه قرار گرفت و مقالاتی که با سؤال و هدف پژوهش، عنوان پژوهش، چکیده، محتوا و روش پژوهش تناسبی نداشتند در چند مرحله حذف شدند. دست آخر 30 مقاله مورد بررسی دقیق قرار گرفتند.
کلمات کلیدی :
انواع روش های آموزش، روش حل مساله، روشهای فعال تدریس.
انواع روش های آموزش، روش حل مساله، روشهای فعال تدریس.
مشاهده مقاله
6
دانلود
0
تاریخ دریافت
۱۷ شهریور ۱۴۰۳
تاریخ ریوایز
۱۵ مهر ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۱۲ آذر ۱۴۰۳