چگونه بی علاقگی و بی توجهی محمد (فراگیر پایه چهارم) نسبت به مدرسه و انجام تکالیفش رفع شد؟
دوره 7، شماره 70، اردیبهشت 1404، صفحات 24 - 30
نویسندگان : نرگس ابراهیمی و پدرام پاکباز خسروشاهی *
چکیده :
هدف از این اقدام پژوهی هدایت و رفع مشکل دانش آموز پایه چهارم دبستان شهر مشهد در ارتباط با مدرسه و حل تکالیف وی بود.روش: استفاده از پرسشنامه ارتباط با مدرسه (SQC) و مشاوره گرفتن از روانشناس یافته ها: براساس نتایج حاصل از پرسشنامه و گفت و گو با خود او و والدین به مشکلات دانش آموز پی برده شد و در جهت رفع آن اقدامات لازم به کار رفت. .نتیجه گیری : بر اساس یافته های پژوهش می توان با استفاده از تکنیک های درمان شناختی-رفتاری (CBT)، حل تعارضات درون خانوادگی و بهتر شدن روابط معلم -دانش آموزی فضای بهتری را برای درس خواندن و حل تکالیف دانش آموزان فراهم آورد.
هدف از این اقدام پژوهی هدایت و رفع مشکل دانش آموز پایه چهارم دبستان شهر مشهد در ارتباط با مدرسه و حل تکالیف وی بود.روش: استفاده از پرسشنامه ارتباط با مدرسه (SQC) و مشاوره گرفتن از روانشناس یافته ها: براساس نتایج حاصل از پرسشنامه و گفت و گو با خود او و والدین به مشکلات دانش آموز پی برده شد و در جهت رفع آن اقدامات لازم به کار رفت. .نتیجه گیری : بر اساس یافته های پژوهش می توان با استفاده از تکنیک های درمان شناختی-رفتاری (CBT)، حل تعارضات درون خانوادگی و بهتر شدن روابط معلم -دانش آموزی فضای بهتری را برای درس خواندن و حل تکالیف دانش آموزان فراهم آورد.
کلمات کلیدی :
اقدام پژوهی، پرسشنامه ارتباط با مدرسه، تکنیک درمان شناختی-رفتاری، تعارضات درون خانوادگی، فرار از مدرسه، حل کردن تکلیف
اقدام پژوهی، پرسشنامه ارتباط با مدرسه، تکنیک درمان شناختی-رفتاری، تعارضات درون خانوادگی، فرار از مدرسه، حل کردن تکلیف
مشاهده مقاله
37
دانلود
0
تاریخ دریافت
۲۳ دی ۱۴۰۳
تاریخ ریوایز
۱۴ بهمن ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴