دوره 6، شماره 66، دی 1403، صفحات 23 - 35
نویسندگان : سمیه روانپرست * و زهرا دجپور و لیلا ابراهیم نصیری

چکیده :
روابط عمومی هر سازمان یکی از اساسی ترین و مهم ترین واحد سازمانی به منظور اطلاع رسانی و پل ارتباطی قوي مابین کارکنان سازمان و محیط بیرونی می باشد. از جهت دیگر, عصر جدید، عصر ارتباطات گسترده در دهکده جهانی می باشد که افراد از دول گوناگون را با همدیگر مرتبط می سازند. در این دنیای رسانه ای، مشارکت یکی از مهمترین موضوعات است. مشارکت افراد در دنیای پیچیده امروز باید شخصی، آگاهانه و داوطلبانه باشد و افراد به عنوان یک شهروند نمونه در دنیای مدنی امروز برای دستیابی به پیشرفت با یکدیگر تعامل سازنده داشته باشند. بر این اساس با توجه به پیشرفت های حال حاضر سازمانها در حوزه های مختلف بخصوص روابط عمومی ها، تحقیق حاضر به دنبال یافتن نقش روابط عمومی ها در ایجاد مشارکت شهروندان در یک جامعه شهری می باشد. در این تحقیق، پس از بررسی ادبیات نظری، مفاهیم و جایگاه مشارکت و روابط عمومی ها بررسی و یافته های پژوهش های مشابه ارائه می گردد.

کلمات کلیدی :
روابط عمومی، مشارکت، شهروندان، شهرداری ها.


مشاهده مقاله
8
دانلود
0
تاریخ دریافت
۰۲ مهر ۱۴۰۳
تاریخ ریوایز
۰۵ آبان ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۲۹ دی ۱۴۰۳