دوره 4، شماره 42، دی 1401، صفحات 93 - 111
نویسندگان : امین رمشکانیان * و یدالله حمیدیان

چکیده :
امروزه از سازمانی‏هایی که اهمیت و نقش زیادی در زندگی انسان دارند، سازمان‏های آموزشی و به ویژه سازمان آموزش و پرورش است. نیاز به افراد نوآور در چنین سازمان‏هایی اهمیتی دوچندان دارد، چرا که این مراکز نقش بسیار مهمی را از لحاظ تعلیم و تربیت نیروی انسانی برای دیگر سازمان‏ها و ادارات بر عهده دارند. مدیریت و رهبری مدارس می‏توانند نقش مهمی در ایجاد و تغییر نوآوری در معلمان داشته باشند. رهبری آموزشی در بهبود بروندادهای آموزشگاهی نقش کلیدی بازی می‏کند. بنابراین مدیران مدارس نیازمند ابزاری هستند که با ژرف‏نگری مسیر آینده مدرسه را مشخص سازند و انگیزه ایجاد تحول و نوآوری را در معلمان به وجود آورند. از اینرو در تحقیق حاضر، به لحاظ اهمیت نقش نوآوری در سازمانها، به تعاریف مختلف نوآوری، مؤلفه‏های اصلی نوآوری و ابعاد آن پرداخته است. و در ادامه عوامل مؤثر بر شکل‏گیری نوآوری را مورد بررسی قرار می دهد.

کلمات کلیدی :
نوآوری، مراکز آموزشی، ابعاد نوآوری، معلمان


مشاهده مقاله
273
دانلود
0
تاریخ دریافت
۱۳ مرداد ۱۴۰۱
تاریخ ریوایز
۲۲ آبان ۱۴۰۱
تاریخ پذیرش
۲۹ دی ۱۴۰۱