دوره 5، شماره 48، تیر 1402، صفحات 134 - 147
نویسندگان : محمود احمدی شریف * و نازنین نگهداری

چکیده :
هدف: پدیده سرمایه گذاری های جدید بین المللی به لطف پیشرفت های تکنولوژی همچنان در حال تکامل است. شرکت های سرمایه گذاری های جدید بین المللی فاصله های فیزیکی و فرهنگی را کاهش می دهند و تسهیل سرمایه انسانی این که چگونه سرمایه گذاری های جدید بین المللی بر بدهی های ذاتی خود برای دستیابی به مشروعیت بازار در کشورهای مختلف غلبه می کنند ، یکی از اصلی ترین هدف هایی که از تحقیقات کارآفرینی بین المللی الهام گرفته است: بررسی نقش قابلیت سازگاری و جذب در تاثیرگذاری شبکه های کارآفرین محور بر محدوده جغرافیایی بوده است. روش : پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل سطوح مدیران در شرکت های مستقر در شهرک صنعتی شیراز که حجم نمونه 138 نفر از بین آن‌ها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده مورد سنجش قرارگرفته است. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌ها جمعیت شناختی و استخراج شاخص‌های مرکزی از آمار توصیفی و نرم‌افزار24 SPS بر S و برای تجزیه ‌وتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم‌افزار PLS2 Smart استفاده ‌شده است. یافته ها: حاکی از اثر مثبت و معنی‌دار شبکه های کارآفرین محور بر قابلیت سازگاری و قابلیت جذب دارد. همچنین قابلیت سازگاری و جذب نقش میانجی مثبت در تاثیر گذاری شبکه های کارآفرین محور بر محدوده جغرافیایی ایفا می کنند. نتیجه گیری: نتایج به‌دست‌آمده از این تحقیق در راستای مباحث ادبیات نظری و تحقیقات گذشته بوده و نقش قابلیت سازگاری و جذب در تاثیرگذاری شبکه های کارآفرین محور بر محدوده جغرافیایی را ارزیابی می‌کنند.این تحقیق بینش جدیدی در رابطه با شبکه های کارآفرین محور در محدوده جغرافیایی ارائه می‌دهد.

کلمات کلیدی :
شبکه های کارآفرین محور، محدوده جغرافیایی، قابلیت سازگاری، قابلیت جذب


مشاهده مقاله
317
دانلود
0
تاریخ دریافت
۲۶ فروردین ۱۴۰۲
تاریخ ریوایز
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
تاریخ پذیرش
۲۵ تیر ۱۴۰۲