دوره 6، شماره 60، تیر 1403، صفحات 85 - 93
نویسندگان : محبوبه خزائی علی آباد * و هاجر شیخ الاسلامی

چکیده :
در حمایت از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، همکاری مؤثر بین والدین و معلمان نقشی حیاتی ایفا می‌کند. والدین به عنوان اولین آموزگاران کودکان، شناخت عمیقی از نیازها، توانایی‌ها و چالش‌های فرزندانشان دارند و می‌توانند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار معلمان قرار دهند. از سوی دیگر، معلمان با دانش تخصصی و تجربه کاری خود در محیط آموزشی، می‌توانند استراتژی‌های آموزشی و حمایتی مناسبی را طراحی و اجرا کنند. لذا مقاله حاضر که از نوع مروری، کتابخانه ای است با مطالعه کتاب ها، مقاله ها و پایان نامه ها و... پیشین به هدف بررسی راهبردهای مشارکتی برای والدین و معلمان در حمایت از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه میپردازد. نتایج حاصله از این پژوهش بدین شرح است که ترکیب این دو منبع اطلاعات و تجربه، می‌تواند یک محیط حمایتی جامع و متناسب با نیازهای دانش‌آموزان ایجاد کند که در آن هر دانش‌آموز با توجه به ویژگی‌ها و نیازهای خاص خود مورد توجه و حمایت قرار گیرد. این مقاله با هدف ارائه یک چارچوب جامع برای همکاری والدین و معلمان در حمایت از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نگاشته شده است.

کلمات کلیدی :
راهبردهای مشارکتی، والدین، معلمان، دلتش آموزان با نیاز های ویژه، آموزش و پرورش


مشاهده مقاله
9
دانلود
0
تاریخ دریافت
۲۳ دی ۱۴۰۲
تاریخ ریوایز
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۳۱ تیر ۱۴۰۳