بررسی رابطه ی بین مولفه های هوش هیجانی، خود کار آمدی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان پایه سوم ابتدایی شهر البرز
دوره 6، شماره 67، بهمن 1403، صفحات 1 - 16
نویسندگان : فریدون یزدانی * و طاهره زاهدی
چکیده :
امروزه هوش هیجانی به عنوان یک موضوع جدید در بسیاري از علوم، به خصوص مدیریت و آموزش مطرح شده رابطه آن با متغیرهاي مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است.با توجه به اهمیت و نقش هوش هیجانی در موفقیت تحصیلی دانش آموزان، این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین هوش هیجانی، خودکار آمدی و پیشرفت تحصیلی در در دانش آموزان پایه سوم ابتدایی شهر البرز انجام گرفته است، پژوهش حاضر از نوع توصيفي و پيمايشی است، جامعه آماري در اين پژوهش شامل دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی شهر البرز در سال 97-96 مشغول به تحصيل هستند و در اين پژوهش نمونه گيري به صورت تصادفي خوشه اي انجام شد، در اين پژوهش براي اندازه گيري متغير هوش هيجاني از آزمون هوش هيجاني پل استفاده شده است،.ما در اين پژوهش به بررسي رابطه هوش هيجاني،خود کار آمدی و پيشرفت تحصيلي در دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی شهر البرز پرداختيم و دريافتيم بين هوش هيجاني و پيشرفت تحصيلي رابطه معناداري وجود دارد.
امروزه هوش هیجانی به عنوان یک موضوع جدید در بسیاري از علوم، به خصوص مدیریت و آموزش مطرح شده رابطه آن با متغیرهاي مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است.با توجه به اهمیت و نقش هوش هیجانی در موفقیت تحصیلی دانش آموزان، این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین هوش هیجانی، خودکار آمدی و پیشرفت تحصیلی در در دانش آموزان پایه سوم ابتدایی شهر البرز انجام گرفته است، پژوهش حاضر از نوع توصيفي و پيمايشی است، جامعه آماري در اين پژوهش شامل دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی شهر البرز در سال 97-96 مشغول به تحصيل هستند و در اين پژوهش نمونه گيري به صورت تصادفي خوشه اي انجام شد، در اين پژوهش براي اندازه گيري متغير هوش هيجاني از آزمون هوش هيجاني پل استفاده شده است،.ما در اين پژوهش به بررسي رابطه هوش هيجاني،خود کار آمدی و پيشرفت تحصيلي در دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی شهر البرز پرداختيم و دريافتيم بين هوش هيجاني و پيشرفت تحصيلي رابطه معناداري وجود دارد.
کلمات کلیدی :
هوش هیجانی، پیشرفت تحصیلی، شهر البرز، خود کار آمدی
هوش هیجانی، پیشرفت تحصیلی، شهر البرز، خود کار آمدی
مشاهده مقاله
10
دانلود
0
تاریخ دریافت
۰۲ مرداد ۱۴۰۳
تاریخ ریوایز
۱۵ مهر ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۲۸ بهمن ۱۴۰۳