دوره 7، شماره 69، فروردین 1404، صفحات 15 - 24
نویسندگان : ستاره پورنعمت * و میلاد بهادری

چکیده :
محیط فیزیکی مدارس یکی از عوامل مهمی است که می‌تواند بر کیفیت یادگیری و رشد دانش‌آموزان تأثیر بگذارد. طراحی مناسب فضاهای آموزشی نه‌تنها بر تمرکز و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان اثر دارد، بلکه می‌تواند خلاقیت، تعاملات اجتماعی و احساس راحتی آن‌ها را نیز تقویت کند. لذا مقاله حاضر از نوع مروری، کتابخانه ای است و با مطالعه کتاب ها، مقاله ها و پایان نامه ها و... پیشین به هدف اصول طراحی فضاهای آموزشی: بررسی تاثیر معماری مدارس بر یادگیری دانش آموزان میپردازد. نتایج حاصل از این پژوهش بدین شرح است که در سال‌های اخیر، توجه بیشتری به اصول طراحی مدارس شده است تا محیط‌هایی پویا، انعطاف‌پذیر و متناسب با نیازهای یادگیری دانش‌آموزان ایجاد شود. این مقاله به بررسی تأثیر معماری مدارس بر یادگیری پرداخته و نقش طراحی مناسب را در بهبود تجربه آموزشی مورد بحث قرار می‌دهد.

کلمات کلیدی :
فضاهای آموزشی، معماری، مدارس، یادگیری، دانش آموزان


مشاهده مقاله
13
دانلود
0
تاریخ دریافت
۱۸ آذر ۱۴۰۳
تاریخ ریوایز
۲۱ بهمن ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۲۶ فروردین ۱۴۰۴