دوره 6، شماره 60، تیر 1403، صفحات 47 - 62
نویسندگان : خدیجه شاکردرگاه *

چکیده :
شناخت و درک موانع و مشکلات تغییر نظام آموزشی الزامی است . توسعه فناوری اطلاعات نیازمند به همکاری همه بخش های آموزش و پرورش است، اما حوزه معلمان و برنامه ریزی نیروی انسانی، اساسی ترین نقش را در این امر برعهده دارد. این مطالعه با هدف بررسی موانع پذیرش و بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس از دیدگاه معلمان انجام شد. گردآوری اطلاعات در این تحقیق به روش کتابخانه ای و بر اساس تحقیقات صورت گرفته بود. نتایج تحقیق نشان داد که از جمله موانع پذیرش و بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس از دیدگاه معلمان می توان به فقدان دانش‌ و مهارت، فقدان اعتماد به‌ نفس‌ معلمان، نحوه‌ی نگرش معلمان و عقاید آنها در باره فناوري اطلاعات و ارتباطات، فقدان رقابت‌ و صلاحیت‌ معلمان، مقاومت‌ در برابر تغییر و نگرش هاي منفی‌ و کمبود زمان اشاره کرد.

کلمات کلیدی :
فناوری اطلاعات و ارتباطات، یادگیری، موانع، تکنولوژی، معلمان


مشاهده مقاله
75
دانلود
0
تاریخ دریافت
۰۹ دی ۱۴۰۲
تاریخ ریوایز
۱۴ اسفند ۱۴۰۲
تاریخ پذیرش
۳۱ تیر ۱۴۰۳