بررسی شادی و نشاط اجتماعی در بین دانشجویان
دوره 6، شماره 66، دی 1403، صفحات 36 - 42
نویسندگان : مهدی صاحبی علمداری * و سیماسادات زاده ختمی ماب
چکیده :
یکی از آثار عمده شادی عبارت است از جستجوی مصاحبت و همراهی با دیگران، معاشرت پذیری فرح بخش در اوقات فراغت و کمک به دیگران. شادی آثار دیگری نیز دارد که بر سلامت درونی و بهداشت، کار (خصوصا مدد رسانی و تعاون)، معاشرت پذیری و نوع دوستی اثر می گذارد. شادمانی از مؤلفههای اصلی کیفیت زندگی در همۀ گروههای سنی بهویژه دانشجویان است. دانشجویانی که احساس شادمانی میکنند، قدرت تمرکز بالایی دارند و هنگام روبهروشدن با مشکلات و شرایط ناگوار قادرند با صرف کمترین میزان از انرژی و با استفاده از راههای کوتاه و مؤثر آن مشکلات را حل کنند و کمتر دچار سردرگمی و پریشانی شوند. شادمانی هم بر پدیدههای اجتماعی همچون روابط بینفردی تأثیر دارد هم بر فرایندهای شناختی مانند حافظه، یادگیری، حل مسئله و انعطافپذیری فکری دانشجویان مؤثر است.
یکی از آثار عمده شادی عبارت است از جستجوی مصاحبت و همراهی با دیگران، معاشرت پذیری فرح بخش در اوقات فراغت و کمک به دیگران. شادی آثار دیگری نیز دارد که بر سلامت درونی و بهداشت، کار (خصوصا مدد رسانی و تعاون)، معاشرت پذیری و نوع دوستی اثر می گذارد. شادمانی از مؤلفههای اصلی کیفیت زندگی در همۀ گروههای سنی بهویژه دانشجویان است. دانشجویانی که احساس شادمانی میکنند، قدرت تمرکز بالایی دارند و هنگام روبهروشدن با مشکلات و شرایط ناگوار قادرند با صرف کمترین میزان از انرژی و با استفاده از راههای کوتاه و مؤثر آن مشکلات را حل کنند و کمتر دچار سردرگمی و پریشانی شوند. شادمانی هم بر پدیدههای اجتماعی همچون روابط بینفردی تأثیر دارد هم بر فرایندهای شناختی مانند حافظه، یادگیری، حل مسئله و انعطافپذیری فکری دانشجویان مؤثر است.
کلمات کلیدی :
نشاط، شادی، اجتماع، دانشجویان
نشاط، شادی، اجتماع، دانشجویان
مشاهده مقاله
7
دانلود
0
تاریخ دریافت
۰۷ شهریور ۱۴۰۳
تاریخ ریوایز
۰۲ مهر ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۲۹ دی ۱۴۰۳