نقش اتخاذ رویکرد کارآفرین محور در تأثیر ویژگیهای کارآفرینانه کسبوکار بینالمللی
دوره 6، شماره 61، مرداد 1403، صفحات 1 - 16
نویسندگان : رضا حقی قرخلو *
چکیده :
هدف این تحقیق بررسی تاثیر درک فرصت های خارجی ،جهت گیری تمایزگرایانه ،انواع نواوری، شدت تحقیق و توسعه و تجربه تجارت بین المللی بر سرعت بین المللی شدن شرکتهای کوچک و متوسط بوده است. پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. سطوح مدیریت و کارشناسان ارشد شرکت های تولیدی بخش سلامت شهرک صنعتی سیمین دشت کرج به تعداد 234 که حجم نمونه 146 نفر از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده موردسنجش قرارگرفته است. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرمافزار24 SPSS و برای تجزیهوتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرمافزار PLS2 Smart استفادهشده است. یافتههای تحقیق حاکی از آن است که، دانش بازار خارجی، درک فرصت های خارجی، جهت گیری تمایزگرایانه، تعهد به نواوری و تجربه تجارت بین المللی بر سرعت بین المللی شدن تاثیر مثبت و معنی داری دارد.
هدف این تحقیق بررسی تاثیر درک فرصت های خارجی ،جهت گیری تمایزگرایانه ،انواع نواوری، شدت تحقیق و توسعه و تجربه تجارت بین المللی بر سرعت بین المللی شدن شرکتهای کوچک و متوسط بوده است. پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. سطوح مدیریت و کارشناسان ارشد شرکت های تولیدی بخش سلامت شهرک صنعتی سیمین دشت کرج به تعداد 234 که حجم نمونه 146 نفر از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده موردسنجش قرارگرفته است. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرمافزار24 SPSS و برای تجزیهوتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرمافزار PLS2 Smart استفادهشده است. یافتههای تحقیق حاکی از آن است که، دانش بازار خارجی، درک فرصت های خارجی، جهت گیری تمایزگرایانه، تعهد به نواوری و تجربه تجارت بین المللی بر سرعت بین المللی شدن تاثیر مثبت و معنی داری دارد.
کلمات کلیدی :
دانش بازار خارجی، درک فرصت های خارجی، جهت گیری تمایزگرایانه، تعهد به نواوری، تجربه تجارت بین المللی، سرعت بین المللی شدن
دانش بازار خارجی، درک فرصت های خارجی، جهت گیری تمایزگرایانه، تعهد به نواوری، تجربه تجارت بین المللی، سرعت بین المللی شدن
مشاهده مقاله
106
دانلود
0
تاریخ دریافت
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ ریوایز
۱۰ تیر ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۰۲ شهریور ۱۴۰۳