بررسی نقش ارتباطات نوین در توسعه ی ایران
دوره 2، شماره 11، خرداد 99، صفحات 46 - 54
نویسندگان : شهناز بازدار *
چکیده :
ارتباطات كه تا آغاز قرن بیستم، بارزترین جلوه خود را در صنعت مطبوعات متجلی ساخته بود، امروزه با انقلاب دیجیتال، ماهوارههای مخابراتی، ارتباطات كامپیوتری، محیطهای مجازی و بهویژه پیدایش شبكههای اجتماعی مانند «فیسبوك»، «توییتر» و «فرند فید» كه از آن با عنوان دومین انقلاب عرصه دیجیتال نام میبرند، تمامی محاسبات و معادلات جهان را دستخوش تحول و دگرگونی عمیقی ساخته است. توسعه ارتباطات از حوزه روابط بینفردی گرفته تا روابط بینالملل، اقتصاد، سیاست، فرهنگ، امنیت، اقتدار ملی، عرصههای نظامی و سایر عرصههای زندگی را رنگی نو بخشیده است.این مقاله با روش توصیفی به تبیین موضوع توسعه و ارتباطات و نقش این دو بر برنامه ریزی ها ی کلان در ایران می پردازد.
ارتباطات كه تا آغاز قرن بیستم، بارزترین جلوه خود را در صنعت مطبوعات متجلی ساخته بود، امروزه با انقلاب دیجیتال، ماهوارههای مخابراتی، ارتباطات كامپیوتری، محیطهای مجازی و بهویژه پیدایش شبكههای اجتماعی مانند «فیسبوك»، «توییتر» و «فرند فید» كه از آن با عنوان دومین انقلاب عرصه دیجیتال نام میبرند، تمامی محاسبات و معادلات جهان را دستخوش تحول و دگرگونی عمیقی ساخته است. توسعه ارتباطات از حوزه روابط بینفردی گرفته تا روابط بینالملل، اقتصاد، سیاست، فرهنگ، امنیت، اقتدار ملی، عرصههای نظامی و سایر عرصههای زندگی را رنگی نو بخشیده است.این مقاله با روش توصیفی به تبیین موضوع توسعه و ارتباطات و نقش این دو بر برنامه ریزی ها ی کلان در ایران می پردازد.
کلمات کلیدی :
ارتباطات، توسعه، انقلاب دیجیتال، جهان، ایران
ارتباطات، توسعه، انقلاب دیجیتال، جهان، ایران
مشاهده مقاله
1,292
دانلود
0