محرک های آمادگی فناوری و انگیزه های مصرف در تبیین گرایش مصرف کنندگان به استفاده از خدمات مبتنی بر فناوری
دوره 5، شماره 55، بهمن 1402، صفحات 37 - 48
نویسندگان : علیرضا روستا و فرزاد آسایش و شاهرخ فاتحی *
چکیده :
هدف: این مطالعه با هدف بررسی تاثیر محرک های آمادگی فناوری و انگیزه های مصرف در گرایش مصرف کنندگان به استفاده از خدمات مبتنی بر فناوری انجام گرفته است. روش : پژوهش حاضر از جنبه هدف کاربردی و حیث روش تحقیقی توصیفی – پیمایشی است. جامعه آماری سطوح مدیریت و کارشناسان مدیران خودرو به تعداد 1648 که حجم نمونه 311 نفر از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده مورد سنجش قرار گرفته است. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرمافزار24 SPSS و برای تجزیهوتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرمافزار PLS2 Smart استفاده شده است. یافته ها: سطوح سنی بر امیدواری، نوآوری و رفتارهای مصرف کننده مبتنی بر فناوری اثر جدی دارد. امیدواری، نوآوری و انگیزه لذت جویانه بر رفتارهای مصرف کننده مبتنی بر فناوری اثر معنادار و مثبت دارد. نتیجه گیری:.فناوری های نوظهور باید ویژگی هایی دارا باشد که به سطح کیفیت بهتر زندگی سطوح سنین گوناگون مصرف کنندگان و در نتیجه امیدواری آنها موثر باشد.
هدف: این مطالعه با هدف بررسی تاثیر محرک های آمادگی فناوری و انگیزه های مصرف در گرایش مصرف کنندگان به استفاده از خدمات مبتنی بر فناوری انجام گرفته است. روش : پژوهش حاضر از جنبه هدف کاربردی و حیث روش تحقیقی توصیفی – پیمایشی است. جامعه آماری سطوح مدیریت و کارشناسان مدیران خودرو به تعداد 1648 که حجم نمونه 311 نفر از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده مورد سنجش قرار گرفته است. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرمافزار24 SPSS و برای تجزیهوتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرمافزار PLS2 Smart استفاده شده است. یافته ها: سطوح سنی بر امیدواری، نوآوری و رفتارهای مصرف کننده مبتنی بر فناوری اثر جدی دارد. امیدواری، نوآوری و انگیزه لذت جویانه بر رفتارهای مصرف کننده مبتنی بر فناوری اثر معنادار و مثبت دارد. نتیجه گیری:.فناوری های نوظهور باید ویژگی هایی دارا باشد که به سطح کیفیت بهتر زندگی سطوح سنین گوناگون مصرف کنندگان و در نتیجه امیدواری آنها موثر باشد.
کلمات کلیدی :
نوآوری، انگیزه لذت جویی، رفتارهای مصرف کننده مبتنی بر فناوری
نوآوری، انگیزه لذت جویی، رفتارهای مصرف کننده مبتنی بر فناوری
مشاهده مقاله
209
دانلود
0
تاریخ دریافت
۲۰ شهریور ۱۴۰۲
تاریخ ریوایز
۰۶ آبان ۱۴۰۲
تاریخ پذیرش
۲۷ بهمن ۱۴۰۲