بررسی تاثیر سبک تفکر معلمان در اثربخشی روش آموزشی در مدارس ابتدایی شهرستان دشتی
دوره 3، شماره 23، خرداد 1400، صفحات 138 - 148
نویسندگان : فاطمه ایمانی *
چکیده :
تحقیق حاضر با هدف بررسي تاثیر سبک تفکر معلمان در اثربخشي روش آموزشی در مدارس ابتدایی شهرستان دشتی انجام شد. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و براساس هدف، تحقیقی کاربردی است. جامعه در اين پژوهش شامل کليه معلمان ابتدايي شهرستان دشتی در سال تحصيلي 1400-1399 می باشد که برابر با 419 نفر بود. روش نمونه گيري در اين پژوهش تصادفي ساده است. براساس فرمول کوکران و به روش نمونه گيري تصادفي ساده تعداد 200 نفر انتخاب شدند. در پژوهش حاضر، بسته به اهداف و سؤالات پژوهش، از روش هاي مختلفي براي تجزيه و تحليل داده ها استفاده شد. به طور كلي در سطح آمار توصيفي از شاخص هايي همچون جداول توزيع فراواني، ميانگين و انحراف استاندارد، و در سطح آمار استنباطي از آزمون همبستگی استفاده شد. نتایج نشان داد که سبک تفکر معلمان در اثربخشی روش آموزشی در مدارس مقطع ابتدایی شهرستان دشتی تاثیر معناداری دارد.
تحقیق حاضر با هدف بررسي تاثیر سبک تفکر معلمان در اثربخشي روش آموزشی در مدارس ابتدایی شهرستان دشتی انجام شد. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و براساس هدف، تحقیقی کاربردی است. جامعه در اين پژوهش شامل کليه معلمان ابتدايي شهرستان دشتی در سال تحصيلي 1400-1399 می باشد که برابر با 419 نفر بود. روش نمونه گيري در اين پژوهش تصادفي ساده است. براساس فرمول کوکران و به روش نمونه گيري تصادفي ساده تعداد 200 نفر انتخاب شدند. در پژوهش حاضر، بسته به اهداف و سؤالات پژوهش، از روش هاي مختلفي براي تجزيه و تحليل داده ها استفاده شد. به طور كلي در سطح آمار توصيفي از شاخص هايي همچون جداول توزيع فراواني، ميانگين و انحراف استاندارد، و در سطح آمار استنباطي از آزمون همبستگی استفاده شد. نتایج نشان داد که سبک تفکر معلمان در اثربخشی روش آموزشی در مدارس مقطع ابتدایی شهرستان دشتی تاثیر معناداری دارد.
کلمات کلیدی :
سبک تفکر، معلمان ابتدایی، اثربخشی، روش آموزشی، شهرستان دشتی
سبک تفکر، معلمان ابتدایی، اثربخشی، روش آموزشی، شهرستان دشتی
مشاهده مقاله
326
دانلود
0
تاریخ دریافت
۲۷ دی ۱۳۹۹
تاریخ ریوایز
۱۷ فروردین ۱۴۰۰
تاریخ پذیرش
۱۲ خرداد ۱۴۰۰