دوره 3، شماره 23، خرداد 1400، صفحات 138 - 148
نویسندگان : فاطمه ایمانی *

چکیده :
تحقیق حاضر با هدف بررسي تاثیر سبک تفکر معلمان در اثربخشي روش آموزشی در مدارس ابتدایی شهرستان دشتی انجام شد. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و براساس هدف، تحقیقی کاربردی است. جامعه در اين پژوهش شامل کليه معلمان ابتدايي شهرستان دشتی در سال تحصيلي 1400-1399 می باشد که برابر با 419 نفر بود. روش نمونه گيري در اين پژوهش تصادفي ساده است. براساس فرمول کوکران و به روش نمونه گيري تصادفي ساده تعداد 200 نفر انتخاب شدند. در پژوهش حاضر، بسته به اهداف و سؤالات پژوهش، از روش هاي مختلفي براي تجزيه و تحليل داده ها استفاده شد. به طور كلي در سطح آمار توصيفي از شاخص هايي همچون جداول توزيع فراواني، ميانگين و انحراف استاندارد، و در سطح آمار استنباطي از آزمون همبستگی استفاده شد. نتایج نشان داد که سبک تفکر معلمان در اثربخشی روش آموزشی در مدارس مقطع ابتدایی شهرستان دشتی تاثیر معناداری دارد.

کلمات کلیدی :
سبک تفکر، معلمان ابتدایی، اثربخشی، روش آموزشی، شهرستان دشتی


مشاهده مقاله
326
دانلود
0
تاریخ دریافت
۲۷ دی ۱۳۹۹
تاریخ ریوایز
۱۷ فروردین ۱۴۰۰
تاریخ پذیرش
۱۲ خرداد ۱۴۰۰