
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره73
-
تعداد مقالات1,433
-
تعداد نویسندگان3,204
-
مقالات پذیرش شده605
-
مقالات رد شده828
-
درصد پذیرش42.22%
-
درصد عدم پذیرش57.78%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده42
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات809,777
بهرهگیری از اصول سیستم های هوش مصنوعی در فرایندهای یاددهی- یادگیری دانش آموزان
دوره 5، شماره 52، آبان 1402، صفحات 1 - 18
1- کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد واحد زنجان
چکیده :
هوش مصنوعی یا به اختصار Al یک فناوری کاملا جدید یا موضوعی ناشناخته نیست. بسیاری از رماننویسان گذشته و فیلمهای علمی تخیلی افزایش محبوبیت آن را پیشبینی کردهاند و صحبت از آن به دهههای گذشته برمیگردد. هوش مصنوعی شاخهای از علوم رایانه است که هدف اصلی آن تولید ماشینهای هوشمندی است که توانایی انجام وظایفی که نیازمند به هوش انسانی است را داشته باشد. فن آوری هوش مصنوعی باعث تغییرات زیادی در اغلب صنایع و حوزههای مختلف شده است که حوزه آموزش یکی از آنها بهحساب میآید. ما در این تحقیق پس از تجزیه و تحلیل یافتههای مقالات، اسناد و پایگاههای اینترنتی معتبر به توصیف اطلاعاتی در خصوص مفهوم آموزش، هوش مصنوعی، ویژگیهای این فنآوری، کاربرد آن در آموزش، ابزارهای مورد استفاده هوش مصنوعی در آموزش و چالشهای موجود در این زمینه پرداختهایم. نتایج این پژوهش مروری-کتابخانهای حاکی از آن است که هوش مصنوعی به افزایش کیفیت آموزشی چه در فضای واقعی و چه در فضای الکترونیک کمک میکند و همچنین علاوه بر توسعه روند آموزش، امکاناتی مانند تدریس خصوصی، نمرهدهی، طراحی مفاد درسی و بازخورد را برای دانشجویان و دانشآموزان فراهم میآورد. این سیستم توانایی تبدیل فرآیند آموزش و یادگیری سنتی را از طریق فناوری پیشرفته خود دارد و به شخصیسازی محتوا برای پاسخگویی به تقاضای آموزش کمک شایانی میکند.
کلمات کلیدی :
- 344
- 26
- 1402/06/06
- 1402/07/09
- 1402/08/29