
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره73
-
تعداد مقالات1,433
-
تعداد نویسندگان3,204
-
مقالات پذیرش شده605
-
مقالات رد شده828
-
درصد پذیرش42.22%
-
درصد عدم پذیرش57.78%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده42
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات809,427
بررسي تاثير انواع بازارمحوری روي عملکرد محصول جدید: نقش تعدیل کننده نوآوری
دوره 5، شماره 54، دی 1402، صفحات 11 - 28
1- کارشناس ارشد مدیریت اجرائی
2- کارشناس ارشد حسابداری
چکیده :
در دنياي متغير و پوياي امروزي و با توجه به روند رشد فزاينده علوم و فناوريهاي نوين، يكي از اصليترين دغدغههاي سازمانها كسب مزاياي رقابتي بلندمدت به منظور حفظ و ارتقاي موقعيت كنوني در بازار رقابتي ميباشد. بدين منظور نوآوري و توسعه محصولات جديد و نوآورانه نقش خون براي ادامه حيات سازمانهاي موفق را ايفا ميكند اغلب شركتهای پيشرو در سراسر دنيا اين حقيقت را دريافتهاند كه مهمترين عاملي كه باعث توفيق و برتري آنها در بازار رقابتي ميگردد، داشتن استمرار در طراحي و عرضه محصول جديد به بازار، سريع تر و مؤثرتر از ساير رقبا مي باشد. بر اين اساس پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردي و از نظر شيوه گردآوري اطلاعات تحقيق توصيفي از نوع همبستگي است. قلمرو مکاني اين تحقيق استان آذربایجان شرقی و قلمرو زماني اين پژوهش زمستان سال 1392 مي باشد. تحلیل داده ها طي چهار مرحله صورت گرفت. در مرحله اول با بهرهگيري از شاخصهاي مرکزي، پراکندگي و انحراف از قرينگي به توصيف ويژگيهاي هر يک از متغيرهاي پژوهش در جامعه مورد بررسي پرداخته شد. سپس در بخش تحليلهاي دو متغيره رابطه دو به دوي متغيیرها با يکديگر آزمون شد. سپس از طریق آزمون رگرسیون به بررسی تاثیر متغیرهای مستقل بر وابسته پرداخته شد. در انتها از طریق معادلات ساختاری نقش تعدیلگر نوآوری و همچنین شرایط محیطی بر روی تاثیر متغییرهای مستقل پژوهش برمتغییر وابسته مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد، هر دو متغیر بازارگرایی پاسخگو و کنش گر رابطه ای مثبت و معنا دار با عملکرد محصول جدید دارند.
کلمات کلیدی :
- 346
- 30
- 1402/03/13
- 1402/06/25
- 1402/10/29