
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره73
-
تعداد مقالات1,433
-
تعداد نویسندگان3,204
-
مقالات پذیرش شده605
-
مقالات رد شده828
-
درصد پذیرش42.22%
-
درصد عدم پذیرش57.78%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده42
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات809,432
بررسی موانع مشارکت والدین در آموزش و پرورش
دوره 3، شماره 21، فروردین 1400، صفحات 80 - 97
1- دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی و آموزگار مدارس ابتدایی
2- کارشناسی علوم تربیتی و آموزگار مدارس ابتدایی
3- کاردانی آموزش ابتدایی و آموزگار مدارس ابتدایی
چکیده :
امروزه آموزش و پرورش یکی از مردمی ترین نهادهای دولت می باشد و به همین دلیل در مقابل هجوم های متفاوت ضد فرهنگی استبداد و استعمار در سه دهه ی قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی سنگر راستین و صادقانه ی دفاع از ارزشها و حفظ مواریث فرهنگی بوده است. با توجه به وفاداری به ارزش ها و سنت های اجتماعی- اعتقادی مردم، این نهاد مورد علاقه و وثوق مردم بوده و علاقه مندی مردم به نهاد آموزش و پرورش در جلوه های متفاوت بروز یافته است. مردم برای ساختن و عمران مدارس از خود مایه می گذاشتند و از تهیه امکانات اولیه ساختمانی گرفته تا بنایی آن را خود بر عهده می گرفتند. مقاله حاضر مقاله ای کتابخانه ای است در ابتدا با ارائه تعریفی از مشارکت و انواع مشارکت در مقطع ابتدایی پرداخته و سپس به موانع مشارکت اولیا در مدرسه پرداخته و به ارائه راهکارهایی برای افزایش تعامل والدین با مسئولان مدرسه پرداخته است.
کلمات کلیدی :
- 509
- 43
- 1399/10/02
- 1399/11/21
- 1400/01/28