ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

binder-right6

binder-right5

img6.jpg

binder-left1

 

 

 

QR Code

علوم و تحقیقات

بررسی موانع مشارکت والدین در آموزش و پرورش
دوره 3، شماره 21، فروردین 1400، صفحات 80 - 97
نویسندگان : مهناز میرکی زاده* 1 ، مریم نصرتی 2 ، لیلی محبتی 3

1 دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی و آموزگار مدارس ابتدایی

2 کارشناسی علوم تربیتی و آموزگار مدارس ابتدایی

3 کاردانی آموزش ابتدایی و آموزگار مدارس ابتدایی

چکیده :
امروزه آموزش و پرورش یکی از مردمی ترین نهادهای دولت می باشد و به همین دلیل در مقابل هجوم های متفاوت ضد فرهنگی استبداد و استعمار در سه دهه ی قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی سنگر راستین و صادقانه ی دفاع از ارزشها و حفظ مواریث فرهنگی بوده است. با توجه به وفاداری به ارزش ها و سنت های اجتماعی- اعتقادی مردم، این نهاد مورد علاقه و وثوق مردم بوده و علاقه مندی مردم به نهاد آموزش و پرورش در جلوه های متفاوت بروز یافته است. مردم برای ساختن و عمران مدارس از خود مایه می گذاشتند و از تهیه امکانات اولیه ساختمانی گرفته تا بنایی آن را خود بر عهده می گرفتند. مقاله حاضر مقاله ای کتابخانه ای است در ابتدا با ارائه تعریفی از مشارکت و انواع مشارکت در مقطع ابتدایی پرداخته و سپس به موانع مشارکت اولیا در مدرسه پرداخته و به ارائه راهکارهایی برای افزایش تعامل والدین با مسئولان مدرسه پرداخته است.
کلمات کلیدی :
مشارکت، خانواده، مدرسه ،تعامل، موانع، مقطع ابتدایی، آموزش و پرورش