
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره72
-
تعداد مقالات1,433
-
تعداد نویسندگان3,204
-
مقالات پذیرش شده605
-
مقالات رد شده828
-
درصد پذیرش42.22%
-
درصد عدم پذیرش57.78%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده42
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات808,158
مروری بر نوآوری و ابعاد آن و تاثیر آن در مراکز آموزشی
دوره 4، شماره 42، دی 1401، صفحات 93 - 111
1- کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی و آموزگار مدارس شهرستان مهران
2- کارشناس علوم تربیتی و آموزگار مدارس شهرستان مهران
چکیده :
امروزه از سازمانیهایی که اهمیت و نقش زیادی در زندگی انسان دارند، سازمانهای آموزشی و به ویژه سازمان آموزش و پرورش است. نیاز به افراد نوآور در چنین سازمانهایی اهمیتی دوچندان دارد، چرا که این مراکز نقش بسیار مهمی را از لحاظ تعلیم و تربیت نیروی انسانی برای دیگر سازمانها و ادارات بر عهده دارند. مدیریت و رهبری مدارس میتوانند نقش مهمی در ایجاد و تغییر نوآوری در معلمان داشته باشند. رهبری آموزشی در بهبود بروندادهای آموزشگاهی نقش کلیدی بازی میکند. بنابراین مدیران مدارس نیازمند ابزاری هستند که با ژرفنگری مسیر آینده مدرسه را مشخص سازند و انگیزه ایجاد تحول و نوآوری را در معلمان به وجود آورند. از اینرو در تحقیق حاضر، به لحاظ اهمیت نقش نوآوری در سازمانها، به تعاریف مختلف نوآوری، مؤلفههای اصلی نوآوری و ابعاد آن پرداخته است. و در ادامه عوامل مؤثر بر شکلگیری نوآوری را مورد بررسی قرار می دهد.
کلمات کلیدی :
- 542
- 27
- 1401/05/13
- 1401/08/22
- 1401/10/29