ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

binder-right6

binder-right5

img6.jpg

binder-left1

 

 

 

QR Code

علوم و تحقیقات

مروری بر نوآوری و ابعاد آن و تاثیر آن در مراکز آموزشی
دوره 4، شماره 42، دی 1401، صفحات 93 - 111
نویسندگان : امین رمشکانیان* 1 ، یدالله حمیدیان 2

1 کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی و آموزگار مدارس شهرستان مهران

2 کارشناس علوم تربیتی و آموزگار مدارس شهرستان مهران

چکیده :
امروزه از سازمانی‏هایی که اهمیت و نقش زیادی در زندگی انسان دارند، سازمان‏های آموزشی و به ویژه سازمان آموزش و پرورش است. نیاز به افراد نوآور در چنین سازمان‏هایی اهمیتی دوچندان دارد، چرا که این مراکز نقش بسیار مهمی را از لحاظ تعلیم و تربیت نیروی انسانی برای دیگر سازمان‏ها و ادارات بر عهده دارند. مدیریت و رهبری مدارس می‏توانند نقش مهمی در ایجاد و تغییر نوآوری در معلمان داشته باشند. رهبری آموزشی در بهبود بروندادهای آموزشگاهی نقش کلیدی بازی می‏کند. بنابراین مدیران مدارس نیازمند ابزاری هستند که با ژرف‏نگری مسیر آینده مدرسه را مشخص سازند و انگیزه ایجاد تحول و نوآوری را در معلمان به وجود آورند. از اینرو در تحقیق حاضر، به لحاظ اهمیت نقش نوآوری در سازمانها، به تعاریف مختلف نوآوری، مؤلفه‏های اصلی نوآوری و ابعاد آن پرداخته است. و در ادامه عوامل مؤثر بر شکل‏گیری نوآوری را مورد بررسی قرار می دهد.
کلمات کلیدی :
نوآوری، مراکز آموزشی، ابعاد نوآوری، معلمان