
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره71
-
تعداد مقالات819
-
تعداد نویسندگان1,357
-
مقالات پذیرش شده597
-
مقالات رد شده222
-
درصد پذیرش72.89%
-
درصد عدم پذیرش27.11%
-
زمان پذیرش (روز)82
-
پایگاههای نمایه شده42
-
تعداد داوران92
-
تعداد مشاهده مقالات407,905
نقش ویژگی های شخصیتی در باورهای غیرمنطقی دانش آموزان دختر پایه سوم دبیرستان شهرستان زاهدان
دوره 1، شماره 1، 1398، صفحات 22 - 33
1- دانشجوی کارشناسی ارشد
2- دکتری روانشناسی تربیتی
چکیده :
این پژوهش با هدف نقش ویژگی های شخصیتی در باورهای غیرمنطقی دانش آموزان دختر پایه سوم دبیرستان شهرستان زاهدان انجام گرفت. در این تحقیق کمی و توصیفی-کاربردی از بین 1118 نفر جامعه آماری تعداد 360 نفر از دانش آموزان بر اساس فرمول کوکران بعنوان نمونه انتخاب گردید. روش نمونه گیری بر اساس خوشه ایی ساده می باشد. ابزار پژوهش، پرسشنامه ویژگی های شخصیتی نئو (1985)، پرسشنامه باورهای غیرمنطقی جونز (1969) بود. همچنین، از آزمون همبستگی برای بررسی سوالات تحقیق بهره گرفته شد؛ که نتایج تحلیل رگرسیون نشان داده است که بین ویژگی های شخصیتی در باورهای غیرمنطقی دانش آموزان دختر پایه سوم دبیرستان شهرستان زاهدان رابطه وجود دارد.