
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره73
-
تعداد مقالات1,433
-
تعداد نویسندگان3,204
-
مقالات پذیرش شده605
-
مقالات رد شده828
-
درصد پذیرش42.22%
-
درصد عدم پذیرش57.78%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده42
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات809,602
عنصر اعتماد در استراتژیک بازاریابي رابطه اي، شركت هاي صنعتي
دوره 5، شماره 48، تیر 1402، صفحات 148 - 157
1- كارشناس ارشد مديريت بازرگاني گرايش استراتژيك - دانشگاه اروميه
چکیده :
با تغییر گسترده زمینه بازاریابي اکنون بازاریابي رابطه اي جایگزین بازاریابي سنتي مبتني بر عناصر چهارگانه آمیخته بازاریابي گردیده است. استراتژي بازاریابي رابطه اي مبتني بر ایجاد، توسعه و حفظ ارتباط با خریداران مي باشد. جهت نیل به این هدف سازمانها باید عناصر ایجاد و حفظ روابط بین سازماني را شناسائي نموده و با سنجش این عناصر در جهت بهبود روابط خود يا سازمانهاي دیگر اقدامات الزم را به عمل آورند. یکي از مهمترین این عناصر، عنصر اعتماد مي باشد. اعتماد با رویکرد آینده نگر خود اینک جایگزین بسیاري از عناصر مورد تاکید قدیمي مانند وابستگي، سرمایه گزاري در معاملات ویژه و رضایت گردیده اسيت. بدین ترتیب با توجه به شکاف علمي(تئوریک) و عملي موجود پیرامون این متغیر زیربنائي بازاریابي نوین دو هدف در این تحقیيق پي گیري شده است. نخست مفهوم سازي و بیان اهمیت اعتماد در شکل دهي و حفظ روابط بلند مدت و دوم ایجاد مقیاسي معتبر جهت سنجش اعتبار بین سازماني به روش تحلیل عاملي مورد بررسي قرار گرفته است.
کلمات کلیدی :
- 444
- 25
- 1401/12/21
- 1402/02/12
- 1402/04/25