
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره73
-
تعداد مقالات1,433
-
تعداد نویسندگان3,204
-
مقالات پذیرش شده605
-
مقالات رد شده828
-
درصد پذیرش42.22%
-
درصد عدم پذیرش57.78%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده42
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات809,594
اصول طراحی فضاهای آموزشی: بررسی تاثیر معماری مدارس بر یادگیری دانش آموزان
دوره 7، شماره 69، فروردین 1404، صفحات 15 - 24
1- کارشناسی ارشد مهندسی معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
2- کارشناسی ارشد ناپیوسته شهرسازی گرایش برنامه ریزی شهری دانشگاه امام رضا (ع)
چکیده :
محیط فیزیکی مدارس یکی از عوامل مهمی است که میتواند بر کیفیت یادگیری و رشد دانشآموزان تأثیر بگذارد. طراحی مناسب فضاهای آموزشی نهتنها بر تمرکز و عملکرد تحصیلی دانشآموزان اثر دارد، بلکه میتواند خلاقیت، تعاملات اجتماعی و احساس راحتی آنها را نیز تقویت کند. لذا مقاله حاضر از نوع مروری، کتابخانه ای است و با مطالعه کتاب ها، مقاله ها و پایان نامه ها و... پیشین به هدف اصول طراحی فضاهای آموزشی: بررسی تاثیر معماری مدارس بر یادگیری دانش آموزان میپردازد. نتایج حاصل از این پژوهش بدین شرح است که در سالهای اخیر، توجه بیشتری به اصول طراحی مدارس شده است تا محیطهایی پویا، انعطافپذیر و متناسب با نیازهای یادگیری دانشآموزان ایجاد شود. این مقاله به بررسی تأثیر معماری مدارس بر یادگیری پرداخته و نقش طراحی مناسب را در بهبود تجربه آموزشی مورد بحث قرار میدهد.
کلمات کلیدی :
- 172
- 28
- 1403/09/18
- 1403/11/21
- 1404/01/27