
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره73
-
تعداد مقالات1,433
-
تعداد نویسندگان3,204
-
مقالات پذیرش شده605
-
مقالات رد شده828
-
درصد پذیرش42.22%
-
درصد عدم پذیرش57.78%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده42
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات809,531
بررسی تاثیر روش تدریس حل مسئله بر عزت نفس و خلاقیت دانش آموزان متوسطه
دوره 6، شماره 57، فروردین 1403، صفحات 179 - 188
1- کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان
چکیده :
عزت نفس نقشی اساسی در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان ایفا میکند. روشهای مختلف تدریس میتوانند بر عزت نفس دانشآموزان تأثیر بگذارند. خلاقیت نقشی کلیدی در موفقیت افراد در زندگی فردی و اجتماعی ایفا میکند. از این رو، پرورش خلاقیت در دانشآموزان دوره متوسطه اهمیت بسزایی دارد. یکی از روش های تدریس موثر در این خصوص روش تدریس حل مسئله است. روش تدریس حل مسئله، روشی فعال و دانشآموز محور است که در آن دانشآموزان با استفاده از دانش و مهارتهای خود، به طور مستقل به حل مسائل میپردازند. لذا مقاله حاضر که از نوع مروری، کتابخانه ای است با مطالعه کتاب ها، مقاله ها و پایان نامه ها و... پیشین به هدف بررسی تاثیر روش تدریس حل مسئله بر عزت نفس و خلاقیت دانش آموزان متوسطه میپردازد. نتایج حاصله از این پژوهش بدین شرح است که استفاده از روشهای تدریس نوین مانند حل مسئله میتواند تاثیر مثبتی بر بهبود عزت نفس و رشد خلاقیت دانشآموزان داشته باشد و توصیه میشود که معلمان و مربیان به کاربرد این روشها در فرآیند آموزش توجه ویژهای داشته باشند.
کلمات کلیدی :
- 396
- 28
- 1402/10/24
- 1402/12/14
- 1403/01/31