
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره73
-
تعداد مقالات1,433
-
تعداد نویسندگان3,204
-
مقالات پذیرش شده605
-
مقالات رد شده828
-
درصد پذیرش42.22%
-
درصد عدم پذیرش57.78%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده42
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات809,537
برنامه ریزی درسی برای یادگیری چندفرهنگی در بین دانش آموزان
دوره 5، شماره 54، دی 1402، صفحات 86 - 92
1- کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک سازمان های ورزشی، دبیر تربیت بدنی
2- کارشناسی علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی، آموزگار ابتدایی
3- کارشناسی علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی، آموزگار ابتدایی
4- کارشناسی علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی، آموزگار ابتدایی
5- کارشناسی علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی، آموزگار ابتدایی
چکیده :
در دنیای امروز، با افزایش مهاجرت و تنوع فرهنگی، آموزش چندفرهنگی به یک ضرورت تبدیل شده است. برنامه ریزی درسی برای یادگیری چندفرهنگی در بین دانش آموزان، باید به گونه ای باشد که دانش آموزان را قادر به درک و احترام به تفاوت های فرهنگی کند. یادگیری چندفرهنگی به معنای یادگیری در مورد فرهنگ های مختلف و توسعه توانایی درک و احترام به این فرهنگ ها است. برنامه ریزی درسی برای یادگیری چندفرهنگی باید به گونه ای طراحی شود که به دانش آموزان کمک کند تا دیدگاه های مختلف را درک کنند و با افراد از فرهنگ های مختلف ارتباط برقرار کنند. در این مقاله، به بررسی اصول و چالش های برنامه ریزی درسی برای یادگیری چندفرهنگی در بین دانش آموزان پرداخته می شود. سپس به بررسی ویژگی های برنامه ریزی درسی چندفرهنگی و همچنین، به ارائه پیشنهاداتی برای بهبود این برنامه ریزی می پردازد.
کلمات کلیدی :
- 357
- 26
- 1402/08/06
- 1402/09/18
- 1402/10/28