
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره72
-
تعداد مقالات1,433
-
تعداد نویسندگان3,204
-
مقالات پذیرش شده605
-
مقالات رد شده828
-
درصد پذیرش42.22%
-
درصد عدم پذیرش57.78%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده42
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات808,245
نقش درس پژوهی بر تفکر انتقادی و توسعه ی حرفه ای معلمان
دوره 4، شماره 40، آبان 1401، صفحات 1 - 7
1- کارشناسی ارشد علوم تربیتی،آموزگار مقطع ابتدائی مدرسه شهید خلیل زاده اول،استان آذربایجان غربی، شهرستان سلماس
چکیده :
درس پژوهی رویکردی همکاری محور به توسعه حرفه ای معلمان است، که از کشور ژاپن منشاء گرفته است زمانی که این رویکرد اولین بار در اواخر دهه ی 1990 در ایالات متحده معرفی شد، به سرعت توجه مربیان و کارشناسان آموزش آمریکا را به خود جلب کرد، زیرا تصور بر این بود که این رویکرد یک نوآوری مؤثر و قابل اقتباس می باشد.این رویکرد براساس مکان،کار محور،مبتنی بر یادگیری دانش آموز،بر پایه ی همکاری و پژوهش مداری می باشد. پژوهشهاي بين المللي اخير در زمينه توسعه حرفه اي معلمان، روشنگر جهت گيريهاي متفاوتي از اقدامات معمول در اين حوزه است. اين پژوهشها بيشتر بر مدرسه و کلاس درس استوار است و مي کوشد معلمان را بيش از پيش در تصميم گيريهاي مربوط به شيوه هاي بهبود کيفيت آموزشي مدارس مشارکت دهد.اين آموزش به معلمان کمک مي کند تا به هنگام کسب صلاحيتهاي حرفه اي در حين کار به بازسازي فکري خويش و دانش آموزان در فرايند ياددهي - يادگيري توجه جدي مبذول دارند. باید ضرورت پرداختن به درس پژوهش و به طور کلی ایجاد فرهنگ عامی معلم پژوهنده را از تربیت معلم و به صورتی در هم تنیده در همه دروس و برنامه ها آغاز نمود و در جریان رشد حرفه ای آن را تداوم بخشید.
کلمات کلیدی :
- 570
- 36
- 1401/02/27
- 1401/04/12
- 1401/08/24