
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره73
-
تعداد مقالات1,433
-
تعداد نویسندگان3,204
-
مقالات پذیرش شده605
-
مقالات رد شده828
-
درصد پذیرش42.22%
-
درصد عدم پذیرش57.78%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده42
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات809,554
بررسی شاخص های کیفیت بخشی به آموزش در مدارس ابتدایی ناحیه 2 شهر ارومیه
دوره 6، شماره 68، اسفند 1403، صفحات 9 - 19
1- دکتری مدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی، واحد ارومیه. دانشگاه آزاد اسلامی. ارومیه. ایران
2- دکتری برنامه ریزی درسی، گروه علوم تربیتی، واحد مرند. دانشگاه آزاد اسلامی. مرند. ایران
3- کارشناس فقه و اصول. حوزه علمیه قم. ایران
چکیده :
هر این پژوهش با هدف بررسی شاخص های کیفیت بخشی به آموزش در مدارس ابتدایی ناحیه 2 شهر ارومیه انجام شده است. لذا تحقیق از نظر هدف و ماهیت، کاربردی است. همچنین این تحقیق از نظر استراتژی و مسیر اجرادر قالب توصیفی- پیمایشی انجام گرفته است، چون در این تحقیق با دریافت نظرات معلمان مدارس ابتدایی ناحیه 2، شاخص های کیفیت بخشی به آموزش در مدارس ابتدایی شناسایی و اولویت بندی می گردد. در اين پژوهش جامعه آماري، كليه معلمان مدارس ابتدایی ناحیه 2 می ¬باشد. تعداد کل کارکنان شرکت 6583 نفر می باشد. در این پژوهش از آنجایی که تعداد کارکنان 361 نفر می باشد، از روش نمونه گیری خوشه ای استفاده گردیده است یافته های تحقیق حاکی از بررسی شش عامل کلیدی شامل برنامهریزی درسی جامع و بهروز، توسعه حرفهای معلمان، محیط یادگیری حمایتی و ایمن، ارزیابی و بازخورد مستمر، مشارکت خانواده و جامعه، و توسعه مهارتهای اجتماعی و عاطفی دانشآموزان می باشد. نتایج پژوهش نشان میدهد که توجه به این عوامل میتواند به طور قابلتوجهی کیفیت آموزش در مدارس ابتدایی را بهبود بخشیده و محیطی مناسب برای رشد و توسعه همهجانبه دانشآموزان فراهم کند. این تحقیق تأکید میکند که سیاستگذاران و مدیران آموزشی باید به این عوامل توجه ویژهای داشته باشند و برنامههای آموزشی خود را بر اساس این اصول تدوین و اجرا کنند تا به بهبود کیفیت آموزش در مدارس ابتدایی دست یابند.
کلمات کلیدی :
- 187
- 24
- 1403/06/17
- 1403/09/12
- 1403/12/20