
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره73
-
تعداد مقالات1,433
-
تعداد نویسندگان3,204
-
مقالات پذیرش شده605
-
مقالات رد شده828
-
درصد پذیرش42.22%
-
درصد عدم پذیرش57.78%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده42
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات809,417
بررسی رابطه ی بین مولفه های هوش هیجانی، خود کار آمدی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان پایه سوم ابتدایی شهر البرز
دوره 6، شماره 67، بهمن 1403، صفحات 1 - 16
1- استاديار گروه علوم تربيتي دانشگاه پيام نور
2- دانشجوي كارشناسي ارشد تاريخ و فلسفه آموزش و پرورش دانشگاه پيام نور
چکیده :
امروزه هوش هیجانی به عنوان یک موضوع جدید در بسیاري از علوم، به خصوص مدیریت و آموزش مطرح شده رابطه آن با متغیرهاي مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است.با توجه به اهمیت و نقش هوش هیجانی در موفقیت تحصیلی دانش آموزان، این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین هوش هیجانی، خودکار آمدی و پیشرفت تحصیلی در در دانش آموزان پایه سوم ابتدایی شهر البرز انجام گرفته است، پژوهش حاضر از نوع توصيفي و پيمايشی است، جامعه آماري در اين پژوهش شامل دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی شهر البرز در سال 97-96 مشغول به تحصيل هستند و در اين پژوهش نمونه گيري به صورت تصادفي خوشه اي انجام شد، در اين پژوهش براي اندازه گيري متغير هوش هيجاني از آزمون هوش هيجاني پل استفاده شده است،.ما در اين پژوهش به بررسي رابطه هوش هيجاني،خود کار آمدی و پيشرفت تحصيلي در دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی شهر البرز پرداختيم و دريافتيم بين هوش هيجاني و پيشرفت تحصيلي رابطه معناداري وجود دارد.
کلمات کلیدی :
- 187
- 39
- 1403/05/02
- 1403/07/15
- 1403/11/28