
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره73
-
تعداد مقالات1,433
-
تعداد نویسندگان3,204
-
مقالات پذیرش شده605
-
مقالات رد شده828
-
درصد پذیرش42.22%
-
درصد عدم پذیرش57.78%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده42
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات809,575
بررسي تاثير آموزش مدیریت ذهن بر افکارخودآیند منفی و انگيزه پيشرفت تحصيلي در دانش آموزان پایه پنجم
دوره 6، شماره 64، آبان 1403، صفحات 88 - 103
1- کارشناس ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش گرایش تعلیم و تربیت اسلامی
چکیده :
هدف از اين پژوهش، تعيين اثربخشي آموزش مدیریت ذهن بر افکارخودآیند منفی و انگيزش پيشرفت در دانش آموزان پایه پنجم شهر سرپل ذهاب در سال تحصيلي 1403 بود. طرح پژوهش، نيمه آزمايشي از نوع پيش آزمون و پس آزمون با گروه كنترل بود. حجم نمونه 40 نفر بود كه از جامعه مذكور، به روش نمونه گيري خوشه اي انتخاب شدند.20 نفر به گروه آزمايش و 20 نفر به گروه كنترل به صورت تصادفي تخصيص يافتند. ابزار هاي پژوهشي مورد استفاده افکارخودآیند منفی جونز (1999) و انگیزش پیشرفت هرمنس (2000) بود. گروه آزمايش در طول هشت جلسه، هرجلسه به مدت 90 دقيقه گر آموزش مدیریت ذهن دريافت كردند. براي تحليل داده ها از تحليل كواريانس چند متغيره و يك متغيره استفاده شد.یافتهها نشان داد گروه درماني مبتني بر مدیریت ذهن بر موجب كاهش افکارخودآیند منفی و افزایش انگيزش پيشرفت در دانش آموزان شده است.
کلمات کلیدی :
- 185
- 27
- 1403/05/20
- 1403/07/17
- 1403/09/04