ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

binder-right6

binder-right5

img6.jpg

binder-left1

 

 

 

QR Code

علوم و تحقیقات

بررسی تأثیر روش تدریس بارش مغزی (همیاری) در یادگیری درس علوم دانش‌آموزان دختر دبستان شاهد دخترانه شهر بوشهر
دوره 6، شماره 61، مرداد 1403، صفحات 54 - 62
نویسندگان : فاطمه پروینی* 1

1 کارشناسی ارشد برنامه ریزی آموزشی، واحد بوشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، بوشهر، ایران

چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر روش تدریس بارش مغزی (همیاری) در یادگیری درس علوم دانش‌آموزان دختر دبستان شاهد دخترانه شهر بوشهر انجام گرفته است. پژوهش حاضر از آن جا که منجر به ارائه راهکارهایی جهت کاربرد این روش تدریس از جانب معلمان می‌شود، کاربردی است و از جهت نحوه گردآوری داده‌ها نیز در حوزه پژوهش‌های نیمه آزمایشی می‌باشد. همچنین از آنجا که در پژوهش حاضر یک گروه آزمایش و کنترل وجود دارد و نمونه‌گیری و گمارش افراد در گروه‌ آزمایش و کنترل به صورت تصادفی می‌‌باشد و نیز از آنجا که از آزمودنی‌ها پیش‌آزمون و پس‌آزمون به عمل می‌آید، لذا طرح آزمایشی پژوهش را می‌توان طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل دانست. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش‌آموزان دختر دبستان شاهد دخترانه شهر بوشهر در سال تحصیلی 96-95 می‌باشد. که بنابر آمار رسمی تعداد انان برابر با 500 نفر می باشد. از بین افراد جامعه‌ی آماری نمونه‌ای به حجم 50 نفر به شیوه تصادفی ساده در دو گروه جای داده می‌شوند (25 نفر گروه آزمایش و 25 نفر گروه کنترل). داده‌ها با استفاده از آمار‌های توصيفي مانند شاخص هايي همچون جداول توزيع فراواني، ميانگين و انحراف استاندارد و خطای استاندارد و آمار استنباطی آزمون هايي همچون آزمون کولموگروف- اسمیرنوف جهت بررسی نرمال بودن داده‌ها، آزمون t مستقل، تی تک نمونه‌ای و آزمون تحلیل کوواریانس دو متغیره مورد بررسی قرار گرفت. یافته‌ها نشان داد روش تدریس بارش مغزی (همیاری) در یادگیری درس علوم دانش‌آموزان دختر دبستان شاهد دخترانه شهر بوشهر تأثیر معنی‌داری دارد.
کلمات کلیدی :
روش تدریس بارش مغزی (همیاری)، یادگیری، درس علوم، دانش‌آموزان دختر، دیستان شاهد، شهر بوشهر