ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

binder-right6

binder-right5

img6.jpg

binder-left1

 

 

 

علوم و تحقیقات

اثربخشی بازی درمانی بر بهبود مهارت های اجتماعی دانش آموزان دختر دوره ابتدایی
دوره 5، شماره 49، مرداد 1402، صفحات 1 - 8
نویسندگان : آناهیتا ولی بحرینی* 1، فهیمه شهریاری 2، صدیقه فتاحی 3، نجمه درودی 4، مهدی یعقوبی 5
1- کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت جام، تربت جام، خراسان رضوی
2- کارشناس ارشد روانشناسی، دانشگاه غیر انتفاعی خیام، مشهد، خراسان رضوی
3- مهندسی فناوری اطلاعات، دانشگاه جامع زاهدان، زاهدان، سیستان بلوچستان
4- کارشناس ارشد روانشناسی، دانشگاه غیر انتفاعی خیام، مشهد، خراسان رضوی
5- روانشناسی بالینی، مرکز علوم اعصاب علوم پزشکی قم، قم
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر بازی درمانی بر رشد مهارت های اجتماعی دانش آموزان مقطع ابتدایی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر، را کلیه ی دانش آموزان دختر مقطع ابتدائی در روستای کشف در سال 1400-1399 تشکیل دادند. تعداد 24 نفر از دانش آموزان که دارای علاقمندی از طرف والدین بودند انتخاب و وارد طرح شدند که به صورت نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و به تصادف در گروه آزمایش و گروه کنترل جایگزین شدند. گروه آزمایش جلسات بازی درمانی دریافت کردند و گروه کنترل مداخله ای دریافت نکردند در پایان هر دو گروه مجدداً به پرسشنامه های تحقیق پاسخ دادند (پس آزمون). اطلاعات پس از جمع آوری با نرم افزار SPSS-26 با روش آماری تحلیل کواریانس چند متغیره و تی مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که بازی درمانی بر رشد مهارت های اجتماعی دانش آموزان دختر مؤثر است. در نتیجه این شیوه درمانی در مدارس کاربرد مهمی دارد.