-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره77
-
تعداد مقالات1,469
-
تعداد نویسندگان3,275
-
مقالات پذیرش شده637
-
مقالات رد شده832
-
درصد پذیرش43.36%
-
درصد عدم پذیرش56.64%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده42
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات904,159

بررسی نقش دولت الکترونیک در ارتقاء خدمات سازمانی
دوره 6، شماره 61، مرداد 1403، صفحات 17 - 24
1- کارشناس امور اداری دانشگاه تبریز
چکیده :
دسترسی سریع به اطلاعات در سازمان هاي دولتی و خصوصی از اهمیت ویژه اي برخوردار است. استفاده از رایانه و فناوری اطلاعات و ارتباطات، امکانات منحصر به فردي را براي جمع آوري و کنترل وگزارش دهی فوري و به موقع براي مدیران فراهم می آورد. یکی از این فرایندهای فناوری اطلاعات و ارتباطات دولت لکترونیکی می باشد که در این فرايند، فعالیتهـا و امور اداری، بدون کاغذ و در فضای الکترونیکی صـورت می گیرد، و نقـش عمـده ای را در کاهش هزينه های دولت، افزايش انعطاف پذيری ساختار دولـت،کاهـش تخلفات و فساد اداری، افزايـش مشارکت مردمی، کاهش تمرکززدايی، ، افزايش بهره وری و صرفـه جويـی در زمان و اثربخشی را ايفا می نمايد. مدیریت امور خدمات اداری در واقع جنبه های انسانی سازمان و ادارات را در بر می گیرد، و این بخاطر اینست که نیروی انسانی عامل مهمی در نیل به اهداف ادارات و مدیریت به شمار می رود. مدیریت در نظام امور اداری تخصص ویژه ای است که تلاش می نماید تا در جهت کسب رضایت کارکنان و تأمین هدف های ادارات گام برداشته و سیاست گذاری نماید. پژوهش های اخیر بیانگر این واقعیت است که رابطه نزدیکی بین نحوه مدیریت منابع انسانی و امکان نیل به اهداف سازمانی و اداری وجود دارد، از این روست که این مدیریت امروزه به منزله یکی ازبخش های مهم و حیاتی هر سازمان و اداره محسوب می گردد.
کلمات کلیدی :
- 402
- 107
- 1402/10/03
- 1403/02/23
- 1403/06/02
