
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره73
-
تعداد مقالات1,433
-
تعداد نویسندگان3,204
-
مقالات پذیرش شده605
-
مقالات رد شده828
-
درصد پذیرش42.22%
-
درصد عدم پذیرش57.78%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده42
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات809,750
بررسی دانش آموزان دارای نارسایی های ویژه یادگیری درس ریاضی
دوره 5، شماره 49، مرداد 1402، صفحات 104 - 117
1- دانشجوی کارشناسی ارشد کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام
چکیده :
هدف مقاله حاضر بررسی اختلالات یادگیری در درس ریاضی می باشد.تحقیق از نوع توصیفی-مروری می باشد. که اطلاعات آن با توجه به مطالعه، تجزبه و تحلیل کتاب ها و مقالات و دیگر منابع معتبر علمی تهیه شده است.یافته ها میزان برآورد شیوع اختلالات یادگیری بین ۱ تا ۳۰ درصد نوسان است. در جداول رسمی آمار کودکان استثنایی، درصد شیوع اختلالات بین ۱ تا ۳ درصد تخمین زده میشود که بخشی از آن مربوط به اختلالات یادگیری در درس ریاضی می باشد این اختلال از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که اختلال ریاضیات اغلب همراه با مشکلات خواندن و یا املاء رخ می دهد و در سایر دروس هم تاثیر منفی می گذارد. با توجه به اهمیت این درس باید نسبت به آسیب شناسی و درمان آن اقدام کرد. تحلیل ها نشان داد که با به کار گیری روش های درست می توان به مقدار چشم گیری اختلالات یادگیری در ریاضی را کاهش داد و دانش آموزان را به روند عادی کلاس برگرداند.
کلمات کلیدی :
- 455
- 30
- 1402/02/20
- 1402/03/21
- 1402/05/28