
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره73
-
تعداد مقالات1,433
-
تعداد نویسندگان3,204
-
مقالات پذیرش شده605
-
مقالات رد شده828
-
درصد پذیرش42.22%
-
درصد عدم پذیرش57.78%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده42
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات809,684
بررسی تأثیر هوش مصنوعی بر تقویت مهارتهای شناختی دانشآموزان
دوره 7، شماره 69، فروردین 1404، صفحات 46 - 57
1- کارشناسی علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پرديس شهید باهنر بيرجند
2- کارشناسی علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پرديس امام سجاد(ع) بیرجند
چکیده :
هوش مصنوعی به طور فزایندهای در حوزه آموزش مورد استفاده قرار میگیرد و تأثیر چشمگیری بر توسعه مهارتهای شناختی دانشآموزان دارد. این فناوری با ایجاد محیطهای یادگیری هوشمند، ارائه آموزش شخصیسازیشده و تسهیل دسترسی به منابع آموزشی متنوع، میتواند فرآیند یادگیری را کارآمدتر کند. لذا مقاله حاضر که از نوع مروری، کتابخانه ای است با مطالعه کتاب ها، مقاله ها و پایان نامه ها و... پیشین به هدف بررسى تأثیر هوش مصنوعی بر تقویت مهارتهای شناختی دانشآموزان میپردازد. نتایج حاصله از این پژوهش بدین شرح است که هوش مصنوعی به بهبود مهارتهایی مانند حل مسئله، تفکر انتقادی و خلاقیت کمک میکند. همچنین، استفاده از دستیارهای هوشمند و الگوریتمهای یادگیری ماشینی میتواند بازخوردهای دقیق و فوری ارائه دهد که به اصلاح روند یادگیری دانشآموزان کمک میکند. با این حال، برای بهرهبرداری مؤثر از این فناوری، لازم است چالشهای اخلاقی، حفظ حریم خصوصی و نقش تعامل انسانی در آموزش نیز مورد توجه قرار گیرد تا تعادل مناسبی میان فناوری و روشهای سنتی یادگیری برقرار شود.
کلمات کلیدی :
- 171
- 29
- 1403/09/23
- 1403/11/09
- 1404/01/27