
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره73
-
تعداد مقالات1,433
-
تعداد نویسندگان3,204
-
مقالات پذیرش شده605
-
مقالات رد شده828
-
درصد پذیرش42.22%
-
درصد عدم پذیرش57.78%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده42
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات809,586
تاثیر وسایل کمک آموزشی در یادگیری ریاضی
دوره 5، شماره 48، تیر 1402، صفحات 85 - 99
1- دانشجوی کارشناسی آموزش ریاضی، دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت رسول اکرم
2- کارشناسی آموزش و پرورش ابتدایی ، دانشگاه آزاد نجف آباد
3- دانشجوی کارشناسی، دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی فارس
4- کارشناسی ادبیات ، دانشگاه امام جعفر صادق
چکیده :
ریاضی یکی از مهمترین دروس در تمام مقاطع تحصیلی برای اکثر دانشآموزان است . با توجه به اینکه مهم ترین هدف درس ریاضی ایجاد تفکر و حل مسائل و در نهایت شکوفایی خلاقیت در دانش آموزان است ، لذا روش و نوع تدریس این درس نقش مهمی در شکوفایی این امر مهم در زندگی فردی و اجتماعی دانش آموزان خواهد داشت. استفاده از وسایل کمک آموزشی مناسب یکی از راه های آموزش و یادگیری ریاضی است . وسایل کمک آموزشی به ابزارها و امکاناتی اطلاق میگردد که در جریان تدریس جهت تفهیم بهتر مطالب درسی و یادگیری موثر توسط معلم و دانش آموز بکار میروند. استفاده از این وسایل آموزشی باعث توجه بیشتر فراگیران و کاهش میزان تاثیر موانع ارتباطی از نوع فیزیکی آن می شود و ارتباط بیشتری بین معلم و دانش آموزان برقرار می کند . پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر وسایل کمک آموزشی در یادگیری ریاضی و به روش توصیفی – تحلیلی انجام شده است . یافته های پژوهش حاکی از آن است که آموزش به كمك وسایل كمك آموزشی و فناوری اطلاعات میتواند از طریق سهولت انتقال مطالب درسی، تسهیل جریان یادگیری و پایداری آموخته ها، افزایش انگیزه یادگیری، افزایش نمرات و بهبود مهارت حل مسئله باعث پیشرفت در یادگیری و موفقیت در این درس گردد .
کلمات کلیدی :
- 832
- 31
- 1402/01/31
- 1402/02/17
- 1402/04/25