
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره73
-
تعداد مقالات1,433
-
تعداد نویسندگان3,204
-
مقالات پذیرش شده605
-
مقالات رد شده828
-
درصد پذیرش42.22%
-
درصد عدم پذیرش57.78%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده42
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات809,389
بررسی تاثیر اکسی توسین در درمان اختلالات روانی دانش آموزان
دوره 5، شماره 48، تیر 1402، صفحات 219 - 234
1- کارشناسی ارشد، زیست شناسی علوم جانوری - سلولی تکوینی، دبیر
2- کارشناسی ارشد
چکیده :
یکی از مقوله های مهم در مباحث روانشناسی و روانپزشکی سلامت روان است که عوامل متعددی بر آن تأثیرگذار است. اصولاً دانش آموزان به دليل شرایط خاص سنی، مستعد از دست دادن سلامت روانی بوده و با توجه به مشکلات خاص خود دچار فشارهای روانی هستند. یکی از راهکارهای درمان این مشکلات درمانی، استفاده از اکسی توسین است. اکسیتوسین یک هورمون قدرتمند است که به عنوان یک انتقالدهنده عصبی در مغز عمل میکند، باعث احساس محبت و صمیمیت شده و بهطور فزایندهای به عنوان یک تنظیمکننده مهّم رفتارهای اجتماعی انسانی همچون تصمیمگیریهای اجتماعی، ارزیابی و پاسخ بهمحرّکهای اجتماعی شناخته میشود. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر اکسی توسین در درمان اختلالات روانی دانش آموزان و به روش توصیفی – تحلیلی انجام شده است. یافته های پژوهش حاکی از آن است از آن جایی که این هورمون در طیف وسیعی از عملکردهای اجتماعی نقش دارد، لذا بکارگیری آن در درمان برخی اختلالات و مشکلات روانی از جمله مشکلات اختلال اوتیسم در دانش آموزان تاثیر فراوانی دارد.
کلمات کلیدی :
- 2,537
- 32
- 1402/02/29
- 1402/03/20
- 1402/04/28