
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره73
-
تعداد مقالات1,433
-
تعداد نویسندگان3,204
-
مقالات پذیرش شده605
-
مقالات رد شده828
-
درصد پذیرش42.22%
-
درصد عدم پذیرش57.78%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده42
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات809,593
بررسی تاثیر اعتماد به نفس و عزت نفس بر انگیزه تحصیلی دانش آموزان
دوره 5، شماره 49، مرداد 1402، صفحات 88 - 103
1- دانشگاه آزاد اسلامی مدیر مدرسه
2- آموزگار
3- دانشگاه آزاد تهران مرکزی
4- دانشگاه محقق اردبیلی
چکیده :
انگیزش را میتوان عامل نیرو دهنده، هدایت کننده و نگهدارنده رفتار تعریف کرد. در حقیقت انگیزش چیزی است که فرد را به پیش رفتن وا می دارد؛ در حال پیش رفتن نگه میدارد و تعیین می کند که به کجا باید رفت. انگیزۀ تحصیلی در دانشآموزان، به معنای تمایل درونی آنها برای مشارکتِ طولانی مدت و با کیفیت، در فرآیند یادگیری، و متعهد ماندن به این فرآیند است. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر اعتماد به نفس و عزت نفس بر انگیزه تحصیلی دانش آموزان و به روش توصیفی – تحلیلی انجام شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد اعتماد به نفس و عزت نفس از بنیادی ترین بخشهای شخصیت انسان هستند که بر تمام جوانب زندگی فرد نفوذ دارند. افرادی که دارای اعتماد به نفس و عزت نفس بالایی هستند، در کار، تحصیل و زندگی موفق بوده، نقاط ضعف و قوت خود را می دانند و راههای رسیدن به موفقیت را به سرعت طی می کنند. یک دانشآموز با اعتماد به نفس، به تواناییها و مهارتهای خود باور دارد، با انگیزه بالا و به موقع در بحثهای کلاسی و یا کارهای گروهی شرکت کرده و میداند که توانایی کافی برای انجام تکالیفش را داشته و از ارائه توانمندیهایش نیز ترسی ندارد.
کلمات کلیدی :
- 692
- 27
- 1402/03/28
- 1402/04/18
- 1402/05/29