ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

binder-right6

binder-right5

img6.jpg

binder-left1

 

 

 

علوم و تحقیقات

تاثیر آموزه های روانشناسی مثبت گرا بر مهارت های اجتماعی و هیجانی دانش آموزان
دوره 5، شماره 49، مرداد 1402، صفحات 155 - 171
نویسندگان : مرضیه جباری دیزیچه* 1، علی اصغر نظری 2، سهیلا ایمانی 3، مسلم محمودی 4

1کارشناسی علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور مرکز مبارکه

2کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات سنندج

3کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی مبارکه

4کارشناسی ارشد تربیت بدنی، مدیریت بازاریابی در ورزش، دانشگاه پیام نور تهران جنوب

چکیده :
روانشناسی مثبت گرا زیرمجموعه ای از روان شناسی سنتی است. عمده تمرکز روانشناسان در این حوزه بر بهبود کیفیت زندگی و پیشگیری از ایجاد بیماری های روانی می باشد. هدف اصلی روانشناسی مثبت‌گرا کمک به افراد برای درک بهتر مهارت‌ها و توانایی‌هایی است که دارند و یا توانایی‌هایی که برای دستیابی به تعادل روانی نیاز است که داشته‌ باشند. این تحقیق با هدف بررسی تاثیر آموزه های روانشناسی مثبت گرا بر مهارت های اجتماعی و هیجانی دانش آموزان و به روش توصیفی – تحلیلی انجام شده است. نتایج حاکی از آن است که مثبت اندیشی دانش آموزان نقش موثری بر ارتقا مهارت های اجتماعی و هیجانی آنان داشته و آموزش مهارت های مثبت اندیشی می تواند به عنوان روشی کارآمد در این زمینه برای دانش آموزان استفاده گردد.
کلمات کلیدی :
مثبت اندیشی، مهارت های اجتماعی، دانش آموزان