ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

binder-right6

binder-right5

img6.jpg

binder-left1

 

 

 

علوم و تحقیقات

بررسی تأثیر عکس العمل رفتاری و بازخورد نوشتاری معلم بر خودکارآمدی و حل مسئله ریاضی دانش آموزان
دوره 5، شماره 49، مرداد 1402، صفحات 172 - 187
نویسندگان : فرناز رفیعی* 1، افسانه طائی 2، لیلا خبیری 3، رقیه صادقی 4

1کارشناسی ارشد فیزیک، دانشگاه صنعتی اصفهان

2کارشناسی آموزش ابتدایی

3دانشجوی کارشناسی ارشد گرافیک علوم تربیتی، دانشگاه آزاد

4کارشناسی آموزش ریاضی

چکیده :
خودکارآمدی به باور دانش آموزان درباره توانایی های خود برای فهمیدن یا انجام دادن تکالیف درسی دلالت دارد و به عنوان یک عامل انگیزشی فعال کننده، نیرو دهنده، نگهدارنده و هدایت کننده رفتار به سوی هدف تعریف شده است. این تحقیق با هدف بررسی تأثیر عکس العمل رفتاری و بازخورد نوشتاری معلم بر خودکارآمدی و حل مسئله ریاضی دانش آموزان و به روش توصیفی – تحلیلی انجام شده است. یافته ها نشان می دهد ارائه بازخورد نوشتاري توسط معلم، مي تواند عملكرد يادگيرندگان را در حوزه هاي خودكارآمدي و حل مسائل دروس ارتقا دهد.
کلمات کلیدی :
خودکارآمدی، بازخورد نوشتاری، ارزشیابی، دانش آموزان