
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره73
-
تعداد مقالات1,433
-
تعداد نویسندگان3,204
-
مقالات پذیرش شده605
-
مقالات رد شده828
-
درصد پذیرش42.22%
-
درصد عدم پذیرش57.78%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده42
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات809,433
رابطه علی بلوغ هیجانی، سرزندگی تحصیلی با انگیزه پیشرفت تحصیلی با میانجیگری احساس تعلق به مدرسه در دانش آموزان متوسطه دوم شهر ایلام
دوره 6، شماره 65، آذر 1403، صفحات 1 - 9
1- گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز
2- گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز
3- گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز
4- گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز
5- گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز
چکیده :
این پژوهش با هدف بررسی رابطه علی بلوغ هیجانی و سرزندگی تحصیلی با انگیزه پیشرفت تحصیلی با میانجیگری احساس تعلق به مدرسه در دانشآموزان متوسطه دوم شهر ایلام انجام شد. جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان دختر و پسر دوره دوم متوسطه این شهر بود که با روش نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای و بر اساس جدول کرجسی و مورگان، 374 دانشآموز انتخاب شد. ابزارهای پژوهش شامل مقیاس بلوغ هیجانی، سرزندگی تحصیلی، انگیزه پیشرفت تحصیلی و احساس تعلق به مدرسه بودند. تحلیل دادهها با استفاده از مدلیابی معادلات ساختاری نشان داد که بلوغ هیجانی و سرزندگی تحصیلی تأثیر مثبت و معناداری بر انگیزه پیشرفت تحصیلی دارند و احساس تعلق به مدرسه، نقش میانجیگری مهمی در این رابطه ایفا میکند. نتایج بیانگر آن است که تقویت بلوغ هیجانی و سرزندگی تحصیلی، همراه با افزایش احساس تعلق به مدرسه، میتواند بهبود انگیزه و عملکرد تحصیلی دانشآموزان را تسهیل کند. این یافتهها برای معلمان، مشاوران و سیاستگذاران آموزشی مفید بوده و میتواند در جهت تقویت عوامل مؤثر بر موفقیت تحصیلی دانشآموزان به کار رود.
- 201
- 28
- 1403/06/04
- 1403/07/08
- 1403/09/11