
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره72
-
تعداد مقالات1,433
-
تعداد نویسندگان3,204
-
مقالات پذیرش شده605
-
مقالات رد شده828
-
درصد پذیرش42.22%
-
درصد عدم پذیرش57.78%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده42
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات808,269
اثربخشی بازی درمانی بركاهش اضطراب دانش آموزان دبستانی دارای اختلال دیکته مقطع ابتدايي دبستان پسرانه لقمان شهر گچساران
دوره 3، شماره 25، مرداد 1400، صفحات 69 - 57
1- آموزگار مقطع ابتدایی، آموزش و پرورش، گچساران، ایران
چکیده :
در پژوهش حاضر هدف پژوهش بررسي اثربخشی بازی درمانی بركاهش اضطراب دانش آموزان دبستانی دارای اختلال دیکته مقطع ابتدايي مدرسه پسرانه لقمان در شهر گچساران بود. جامعه آماری این پژوهش تمامی دانش آزموزان دبستان ابتدایی پسرانه لقمان شهر گچساران که تعداد آنان 186بود ودر سال تحصیلی 99 -1400 مشغول به تحصیل هستند. بدین منظور آموزان دارای اختلال دیکته تعداد 30 نفر که نمره بالاتری اضطراب کسب کردند به صورت نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند و در 2 گروه(1گروه آزمایش و 1 گروه کنترل)، به صورت تصادفی جایگزین شدند. گروه آزمایش، با روش آموزش بازی درمانی تحت مداخله قرار گرفتند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه اضطراب ( بک، 1975) استفاده شد. گروه آزمایشی دوم 10 جلسة آموزش بازی درمانی را گذراندند. نتایج تحلیل کواریانس با استفاده از روش بازی درمانی، کاهش اضطراب دانش آموزان دبستانی دارای اختلال دیکته مقطع ابتدايي را در گروه های آزمایشی را نسبت به گروه کنترل نشان داد.
کلمات کلیدی :