
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره72
-
تعداد مقالات1,433
-
تعداد نویسندگان3,204
-
مقالات پذیرش شده605
-
مقالات رد شده828
-
درصد پذیرش42.22%
-
درصد عدم پذیرش57.78%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده42
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات808,214
بررسي يادگيري مشارکتي دانش آموزان
دوره 3، شماره 25، مرداد 1400، صفحات 101 - 83
1- کارشناسي علوم تربيتي. آموزگار ابتدايي استان ايلام
2- کارشناسي ارشد. معلم استان ايلام
چکیده :
مقاله حاضر از نوع مروري کتابخانه اي است که با توجه نظرات انديشمندان به رشته تحرير در آمده است. هدف از نگارش اين مقاله بررسي يادگيري مشارکتي در دانش آموزان است. نتيجه نشان مي دهد که با توجه به اینکه در رویکرد مشارکتی دانش آموزان مسئولیت یادگیری خود و سایر هم تیمی های خود را بر عهده می گیرند، از این رو با همدیگر در تعامل بوده و با قرار گرفتن در موقعیت های یادگیری و حل مساله بهتر فرا میگیرند. در روش یادگیری مشارکتی گروه ها بیشتر با هم کار می کنند، بیشتر یاد می گیرند، آنچه را که یاد می گیرند. بهتر می فهمند و آسان تر به یاد می سپارند و احساس بهتری نسبت به خود، کلاس و هم کلاس هایشان دارند دانش آموزان با بکارگیری این روش، سطح یادگیری خود را ارتقا داده و در عین حال به یادگیری همکلاس های خود کمک ارزشمندی می کنند.
کلمات کلیدی :