
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره71
-
تعداد مقالات819
-
تعداد نویسندگان1,357
-
مقالات پذیرش شده597
-
مقالات رد شده222
-
درصد پذیرش72.89%
-
درصد عدم پذیرش27.11%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده42
-
تعداد داوران92
-
تعداد مشاهده مقالات797,287
بررسي يادگيري مشارکتي دانش آموزان
دوره 3، شماره 25، مرداد 1400، صفحات 101 - 83
1- کارشناسي علوم تربيتي. آموزگار ابتدايي استان ايلام
2- کارشناسي ارشد. معلم استان ايلام
چکیده :
مقاله حاضر از نوع مروري کتابخانه اي است که با توجه نظرات انديشمندان به رشته تحرير در آمده است. هدف از نگارش اين مقاله بررسي يادگيري مشارکتي در دانش آموزان است. نتيجه نشان مي دهد که با توجه به اینکه در رویکرد مشارکتی دانش آموزان مسئولیت یادگیری خود و سایر هم تیمی های خود را بر عهده می گیرند، از این رو با همدیگر در تعامل بوده و با قرار گرفتن در موقعیت های یادگیری و حل مساله بهتر فرا میگیرند. در روش یادگیری مشارکتی گروه ها بیشتر با هم کار می کنند، بیشتر یاد می گیرند، آنچه را که یاد می گیرند. بهتر می فهمند و آسان تر به یاد می سپارند و احساس بهتری نسبت به خود، کلاس و هم کلاس هایشان دارند دانش آموزان با بکارگیری این روش، سطح یادگیری خود را ارتقا داده و در عین حال به یادگیری همکلاس های خود کمک ارزشمندی می کنند.
کلمات کلیدی :