
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره72
-
تعداد مقالات1,433
-
تعداد نویسندگان3,204
-
مقالات پذیرش شده605
-
مقالات رد شده828
-
درصد پذیرش42.22%
-
درصد عدم پذیرش57.78%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده42
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات808,218
بررسی میزان حضور دیجیتال تولیدکنندگان داخلی مواد غذایی و آشامیدنی
دوره 2، شماره 18، دی 99، صفحات 51 - 35
1- داوطلب دکتری مدیریت بازرگانی
چکیده :
پژوهش حاضر نگاهی است به میزان حضور تولیدکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی در فضا دیجیتال و پاسخ به این سؤال که آیا هنوز هستند کسبوکارهایی که در گستره کانالهای دیجیتالی غایب باشند؟ مطالعات بسیاری در خصوص اهمیت حضور در فضای دیجیتال انجام گرفته است تا آنجا که برخی، اهمیت حضور دیجیتال را همتراز با حضور در کانالهای فیزیکی میدانند. شرایط همهگیری کرونا عادات خرید بسیاری از مردم را تغییر داد. برخی از کسب و کارها که ضرورت کمتری برای حضور در فضای دیجیتال احساس میکردند اکنون ناگزیر از بازنگری در رویکرد خود هستند. ازجمله این کسبوکارها میتوان به تولیدکنندگان مایحتاج روزانه فروشگاهی اشاره کرد، اقلامی که خریدار، عادت به تهیه حضوری آنها را از فروشگاهها داشت. جامعه آماری این پژوهش تولیدکنندگان داخلی مواد غذایی و آشامیدنی هستند که در بازار B2C فعالیت دارند. نمونهها به صورت تصادفی انتخاب شده و تحقیق از نوع توصیفی با شیوه پیمایش مقطعی است. حضور جامعه آماری در 4 کانال دیجیتال مورد بررسی قرار گرفته است: سایت شرکتی، شبکه اجتماعی، فروشگاههای آنلاین دیجی کالا و اسنپ .بر اساس یافتهها، 16% از برندها در هیچکدام از کانالها حضور نداشتند. 22% از برندها تنها از یک کانالها استفاده کردهاند. تقریباً نیمی از نامهای تجاری مورد بررسی، سایت شرکتی و صفحه اجتماعی داشتند. تقریباً نیمی از برندها نه در دیجیکالا حضور داشتند و نه در اسنپ. 71% وبسایت و 60% صفحه اجتماعی داشته، 42% در مارکت اسنپ و 37% در دیجیکالا حضور داشتند.