
تغییر فضاهای آموزشی برای کودکان دبستانی با نیازهای ویژه
دوره 7، شماره 71، خرداد 1404، صفحات 35 - 52
1 آموزگار مدارس ابتدایی
چکیده :
هدف این مقاله توسعه یک سیستم آموزش الکترونیکی اولیه و جمعآوری بازخورد از معلمان در مورد نمونه اولیه توسعهیافته برای نشان دادن اثربخشی آن است. این مطالعه از یک تکرار چهار مرحله ای استفاده می کند. فرآیند توسعه و تجزیه و تحلیل نمونه اولیه سیستم آموزش الکترونیکی: درک مشکل، طراحی سیستم، توسعه سیستم، و جمع آوری بازخورد کاربر. معلم هفده که آموزش به کودکان ناتوان جسمی در پنج مدرسه در تهران در راه اندازی رویه های عملیاتی، کار بر روی توسعه مدرسه، و شرکت در جلسات بازخورد کاربران در بین مدارس متفاوت بود. نتایج نشان می دهد که این نمونه اولیه به طور قابل توجهی به معلمان کودکان با نیازهای ویژه کمک می کند. توصیه می شود که نهاد مجاز برای اجرای این سیستم آموزش الکترونیکی، سیاستی را برای همه مدارس کودکان با نیازهای ویژه، به ویژه مدارسی که از دانش آموزان معلول جسمی حمایت می کنند، در نظر بگیرد.
هدف این مقاله توسعه یک سیستم آموزش الکترونیکی اولیه و جمعآوری بازخورد از معلمان در مورد نمونه اولیه توسعهیافته برای نشان دادن اثربخشی آن است. این مطالعه از یک تکرار چهار مرحله ای استفاده می کند. فرآیند توسعه و تجزیه و تحلیل نمونه اولیه سیستم آموزش الکترونیکی: درک مشکل، طراحی سیستم، توسعه سیستم، و جمع آوری بازخورد کاربر. معلم هفده که آموزش به کودکان ناتوان جسمی در پنج مدرسه در تهران در راه اندازی رویه های عملیاتی، کار بر روی توسعه مدرسه، و شرکت در جلسات بازخورد کاربران در بین مدارس متفاوت بود. نتایج نشان می دهد که این نمونه اولیه به طور قابل توجهی به معلمان کودکان با نیازهای ویژه کمک می کند. توصیه می شود که نهاد مجاز برای اجرای این سیستم آموزش الکترونیکی، سیاستی را برای همه مدارس کودکان با نیازهای ویژه، به ویژه مدارسی که از دانش آموزان معلول جسمی حمایت می کنند، در نظر بگیرد.
کلمات کلیدی :
آموزش الکترونیکی، فرآیند توسعه، توسعه مدرسه، معلول جسمی
آموزش الکترونیکی، فرآیند توسعه، توسعه مدرسه، معلول جسمی
-
10
-
6
-
1403/12/08
-
1404/02/09
-
1404/03/28