
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره73
-
تعداد مقالات1,433
-
تعداد نویسندگان3,204
-
مقالات پذیرش شده605
-
مقالات رد شده828
-
درصد پذیرش42.22%
-
درصد عدم پذیرش57.78%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده42
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات809,396
تبیین علی تمایل معلمان به مشارکت در اجتماعات یادگیری حرفه ای بر اساس متغیرهای تعاملات معلم-دانش آموز و کیفیت زندگی در مدرسه
دوره 6، شماره 64، آبان 1403، صفحات 42 - 52
1- دانش آموخته کارشناسی ارشد، مدیریت آموزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه
2- دکتری، علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، گروه مدیریت و رهبری آموزش، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
چکیده :
هدف اصلی پژوهش حاضر تبیین علی تمایل معلمان به مشارکت در اجتماعات یادگیری حرفه ای بر اساس متغیرهای تعاملات معلم-دانش آموز و کیفیت زندگی در مدرسه بوده است. این پژوهش از نظر جهت گیری، کاربردی و از نظر رویکرد پژوهش، کمّی، توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه مورد نظر این پژوهش شامل کلیه معلمان مقطع ابتدایی شهرستان خواف بوده است که در سال تحصیلی 1403-1402 تعداد آنها 552 نفر گزارش شده است. تعداد نمونه پژوهش با استفاده از فرمول کوکران، 227 نفر برآورد شد که با کاربست روش نمونه گیری تصادفی – طبقه ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه های استاندارد بوده که روایی محتوایی و صوری آنها با کمک استاد راهنما و چند نفر دیگر از اساتید این حوزه، بررسی و تأیید شد. همچنین پایایی ابزارها در این پژوهش با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی بررسی و تأیید شد. در راستای بررسی و تحلیل فرضیه های پژوهش از مدل یابی معادلات ساختاری و نرم افزار Smart PLS3 بهره گرفته شد. نتایج پژوهش گویای آن بود که متغیرهای تعاملات معلم – دانش آموز و کیفیت زندگی در مدرسه می توانند واریانس تغییرات متغیر مشارکت معلمان ابتدایی شهرستان خواف در اجتماعات یادگیری حرفه ای را به گونه ای معنادار تبیین نماید.
- 212
- 26
- 1403/04/16
- 1403/06/10
- 1403/09/05