
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره73
-
تعداد مقالات1,433
-
تعداد نویسندگان3,204
-
مقالات پذیرش شده605
-
مقالات رد شده828
-
درصد پذیرش42.22%
-
درصد عدم پذیرش57.78%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده42
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات809,407
چالش ها و موانع ارزیابی درونی و برونی در نظام آموزش عالی ایران
دوره 5، شماره 51، مهر 1402، صفحات 20 - 32
1- دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی ، مدرس دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه آزاد
2- کارشناسی ارشد برنامه درسی
3- دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی ، دانشگاه آزاد ارومیه
چکیده :
امروزه از جمله دغدغه های مورد توجه دست اندکاران در نظام آموزش عالی، ارزیابی در این نظام است. در طول دهه هاي گذشته، ارزیابی و پاسخگويي در جهت ميزان تحقق اهداف و تعالي عملكرد نظام هاي آموزش عالي به مسئله اصلی و كانوني حوزه آموزش عالي تبديل شده و مي توان به اين امر اذعان نمود كه همه افراد ذيربط و ذينفع در نظام آموزش عالي، بر كاربرد سازوكارهاي ارزيابي تأكيد دارند. پژوهش حاضر با هدف بررسی چالش ها و موانع ارزیابی درونی و برونی در نظام آموزش عالی ایران و به روش توصیفی – تحلیلی انجام شده است. یافته های پژوهش حاکی از آن است که ارزیابی به عنوان یكی از مهم ترین سازو كارهای مدیریت عملكرد، نقش موثری در تولید و توسعه كیفیت در نظام آموزش عالی دارد. در واقع بهبود كیفیت مستلزم ارزیابی كیفی است، هرچند جامه عمل پوشاندن به این مهم و اجراي آن در بخش های مختلف نظام آموزشی همواره با چالش ها و موانعی روبروست.
کلمات کلیدی :
- 475
- 24
- 1402/06/27
- 1402/07/12
- 1402/07/28