ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

binder-right6

binder-right5

img6.jpg

binder-left1

 

 

 

QR Code

علوم و تحقیقات

مطالعه تطبیقی تکنولوژی آموزشی در مدارس ژاپن، کره‌جنوبی و ایران
دوره 5، شماره 56، اسفند 1402، صفحات 1 - 12
نویسندگان : سیده فاطمه پرواسی* 1

1 دانشجوی کارشناسی، دبیری ریاضی، دانشگاه فاطمه‌الزهرا (س) ساری، ساری، ایران.

چکیده :
مطالعه تطبیقی نظام‌های آموزشی مختلف، لازمه‌ی پیشرفت یک کشور بوده و موجب ارتقای کیفیت آموزشی آن می‌شود. در این تحقیق به جهت ارتقای استفاده از تکنولوژی آموزشی در ایران، بهره‌مندی از مزایای آن و همچنین پیش‌بینی چالش‌ها و راهکارهای مقابله با آن‌ها، مقایسه‌ای میان تکنولوژی‌های آموزشی سه کشور ژاپن، کره‌جنوبی و ایران صورت گرفته است. بدین منظور با جست‌وجو در پژوهش‌های موجود، اسناد مکتوب و سایت‌های اینترنتی معتبر، داده‌ها جمع‌آوری گردید و با روش جرج بردی در طی چهار مرحله‌ی توصیف، تفسیر، هم‌جواری و مقایسه، تجزیه‌وتحلیل انجام گرفت. نتایج نشان داد که در میزان استفاده از تکنولوژی آموزشی در ژاپن و کره‌جنوبی نسبت به ایران، تفاوت چشمگیری وجود دارد. به‌طوری که این دو کشور استفاده‌ی بیشتری از تکنولوژی آموزشی دارند و این استفاده مزیت‌ها و چالش‌هایی را نیز برای آن‌ها به ارمغان آورده است. با بررسی موارد مختلف، راهکارهای دستیابی به مزیت‌ها و نحوه مواجهه و کنترل چالش‌‌ها، در قالب پیشنهاد ارائه گردیده‌اند.
کلمات کلیدی :
تکنولوژی آموزشی، ژاپن، کره‌جنوبی، ایران